عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در گنبد کاووس تشکیل شد


ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در گنبد کاووس تشکیل شد

ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در گنبد کاووس تشکیل شد

ستاد ویزه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در روز عید قربان در آیین رمی جمرات در منا، در شهرستان گنبد کاووس تشکیل و نشست اضطراری روز جمعه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و معاون حج و زیارت استان گلستان در فر مانداری این شهرستان برگزار شد.
در واقعه جانکاه روز پنجشنبه در منا تعداد کثیری از حجاج کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند که از بین حجاج ایرانی فوت شده در این حادثه، هفت نفر از شهرستان گنبدکاووس هستند.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس عصر روز جمعه در جلسه ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج گفت: این نشست به منظور ایجاد هماهنگی برای بررسی وضعیت حجاج حادثه دیده تشکیل شده است.
مهندس حمیدی افزود: با توجه به اینکه فوت هفت نفر از حجاج شهرستان گنبد به صورت رسمی اعلام شده و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد، روزهای آینده روزهای سنگینی برای شهرستان خواهد بود و باید هماهنگی های لازم برای انتقال، تشییع و تدفین متوفیان انجام شود.
معاون استاندار گلستان با یادآوری مسئولیت دولت عربستان در این زمینه تصریح کرد: بی تدبیری و سوء مدیریت مسوولان حج عربستان، عامل اصلی بروز این فاجعه غمبار بود که جهان اسلام را در بهت و اندوه فرو برد.
معاون حج و زیارت استان گلستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون به صورت رسمی فوت هفت نفر از حجاج این استان که تمامی آنها از شهرستان گنبد کاووس هستند، تایید شده است.
سیدحسین میرآییز افزود: تعدادی از حجاج استان گلستان نیز در زمره مفقودین هستند که برخی از آنان امروز (جمعه) به کاروان های خود ملحق شده اند و با این روند از تعداد مفقودین کاسته می شود.
وی با بیان اینکه فاجعه بسیار دردناک و گسترده بوده است، از احتمال افزایش تعداد متوفیان استان گلستان به بیش از 10 تن خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه، آمار رسمی و تایید شده از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می شود.
معاون حج و زیارت استان گلستان از تشکیل کمیته ای در حج و زیارت استان برای پیگیری امور حجاج حادثه دیده خبر داد و گفت: تماس با خانواده های متوفیان برای انجام هماهنگی برای انتقال اجساد به کشور آغاز شده است.
وی گفت : طبق برنامه پیش بینی شده، پس از انتقال اجساد به کشور و استان، آیین تشییع متمرکز در مرکز استان انجام و سپس به شهرستان ها منتقل می شوند و برنامه های شهرستانی نیز در این خصوص در نظر گرفته شده است.
در این جلسه یکی از مدیران کاروان های حج گنبدکاووس که به عنوان نماینده حج و زیارت استان گلستان مسوولیت دیدار با خانواده های متوفیان را داشت، اعلام کرد: دیدار با خانواده های متوفیان در شهرستان گنبد و هماهنگی لازم با آنان برای انتقال اجساد حاجیان انجام شده است.
نورمحمد آق افزود: در این دیدارها که با همراهی سیدناصر میرایی یکی از مسوولان حج و زیارت استان گلستان انجام شد، اکثر قریب به اتفاق خانواده های متوفیان موافقت خود را با تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقال اجساد متوفیان به کشور اعلام کردند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این جلسه با ابراز همدردی با حادثه دیدگان این واقعه، بر ضرورت انجام برنامه ریزی دقیق و برگزاری آیین استقبال باشکوه با حضور مسوولان و مردم تاکید کرد.
آخوند عبدالباسط نوریزاد ضرورت حضور مسوولان در بین خانواده های متوفیان را نیز یادآور شد و گفت: دلجویی از مصیبت دیدگان این حادثه از سوی مسوولان شهرستان باعث تسلای خاطر آنان می شود.
در پایان این نشست فرماندار و سایر مسوولان شرکت کننده در این نشست عازم دیدار با خانواده های متوفیان این حادثه شدند.
در حادثه روز گذشته در آیین رمی جمرات در منا، عبدالله ایگدری، عبدالله براهویی ژند و خدیجه خرمالی از کاروان 38036 و یگن بی بی مقدم اینچه برون، درسن تقان قزل، محمد ولی بهلکه و نورمحمد مختوم نژاداز کاروان 38017اعزامی از شهرستان گنبدکاووس جان خود را از دست دادند.
کاروان های مذکور از کاروان های اهل سنت استان گلستان محسوب می شوند

ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در گنبد کاووس تشکیل شد

 

ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در گنبد کاووس تشکیل شد

 

ستاد ویژه پیگیری وضعیت حجاج حادثه دیده در گنبد کاووس تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1170
  • کد خبر : 12959