عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زمان برگزاری تشییع پیکر 10 جان باخته فاجعه منا در گنبد کاووس اعلام شد


زمان برگزاری تشییع پیکر 10 جان باخته فاجعه منا در گنبد کاووس اعلام شد

زمان برگزاری تشییع پیکر 10 جان باخته فاجعه منا در گنبد کاووس اعلام شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس از برگزاری مراسم تشییع جنازه 10 نفر دیگر از جان باختگان فاجعه منا در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم صبح دوشنبه برگزار خواهد شد.
مهندس حمیدی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع مرحله دوم پیکرهای جان باختگان فاجعه منا در این شهرستان افزود: دومین کاروان پیکرهای مطهر جان باختگان ایرانی این فاجعه وارد کشور شد که 18 نفر از استان گلستان هستند.
وی گفت: بر اساس اعلام مسوولان 10 نفر از این جان باختگان مربوط به گنبدکاووس هستند که امشب کار شناسایی آنان با حضور اولیای این عزیزان انجام و فردا صبح برای تشییع و خاک سپاری به شهرستان منتقل خواهند شد.
مهندس حمیدی با قدردانی از حضور گسترده مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در مراسم تشییع هشت تن از جان باختگان این شهرستان که امروز با حضور استاندار گلستان برگزار شد از عموم مردم گنبدکاووس خواست در مراسم فردا و نیز روزهای آینده که پیکرهای مطهر جان باختگان بتدریج وارد شهرستان می شود، شرکت کنند.
وی با بیان این که جان باختگان منا مظلومانه و غریبانه جان خود را از دست دادند تصریح کرد: موضع گیری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب نسبت به این فاجعه و تاکید بر پاسخگویی آل سعود امید را در دل تمام مسلمانان جهان زنده کرد.
معاون استاندار گلستان همچنین رژیم آل سعود را در طولانی شدن رسیدگی و شناسایی پیکرهای جان باختگان مقصر دانست و گفت: این تعلل سبب شد تا شناسایی برخی اجساد سخت شود و این موضوع نباید در بین خانواده جان باختگان ابهام ایجاد نماید.
مهندس حمیدی افزود: از این پس و بر اساس تصمیمات صورت گرفته اولیای جان باختگان نیز در فرآیند شناسایی پیکرها که در استان انجام می شود حضور خواهند داشت.
اسامی 10 جان باخته دیگر فاجعه منا که قرار است فردا دوشنبه در گنبدکاووس تشییع شوند بدین شرح است:
1- اوغل بی بی اینچه برونی
2- آمنه آق
3- احمد خرمالی
4- آناقلی ظفر
5- حمیده ایازی
6- عبدالحلیم قاضی
7- جان گل قوچق
8- خانم جاجی کریمی
9- عبدالباقی گل چشمه
10- آی جمال ایری
گفته می شود که پیکر گلدی بای مارامایی از حجاج روستای قورچای شهرستان آزادشهر نیز در گنبدکاووس تشییع و سپس به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شود.
در فاجعه منا که همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران به سمت رمی جمرات به علت بی تدبیری و فقدان برنامه ریزی صحیح مقامات عربستان رخ داد چند هزار زائر از کشورهای مختلف و از جمله 465 حاجی ایرانی جان باختند.
امسال از استان گلستان حدود یک هزار و 800 زائر در قالب 13 کاروان عازم مکه مکرمه شدند که در فاجعه منا 49 نفر آنان به لقاءا.. پیوستند

زمان برگزاری تشییع پیکر 10 جان باخته فاجعه منا در گنبد کاووس اعلام شد

 

زمان برگزاری تشییع پیکر 10 جان باخته فاجعه منا در گنبد کاووس اعلام شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1205
  • کد خبر : 13282