عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در علی آباد کتول


برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در علی آباد کتول

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم به منظور کاهش جرایم وآسیب های اجتماعی وانجام اقدامات هماهنگ ومشترک بادستگاه های اجرایی باحضور احمد تجری مفرد فرماندار درمحل دادگستری علی آباد کتول برگزارشد.

فرماندارگفت:پدیده جرم امروزه به یکی از مشکلات و معضلات اساسی جوامع بشری تبدیل شده است به طوریکه جرم نه تنها به قربانیان مستقیم خود بلکه به سایر افراد جامعه نیز زیان وارد می سازد.

تجری مفردافزود: برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه عوامل متعددی دخیل هستند که تعلیم وتربیت صحیح جامعه با بهره گیری از آموزه های دینی از مهم ترین آن است.

وی افزود: امنیت یک نعمت الهی برای مردم است و اگر جرمی در جامعه ای که یکسری زمینه و عواملی در انجام آن دخیل هستند، رخ دهد امنیت خدشه دار می شود.

فرماندار اظهارداشت: یکسری عوامل در وقوع جرم اثرگذارند که ناشی از خلاهای قانونی، عدم هماهنگی دستگاههای مرتبط و عدم اطلاع و آگاهی افراد می باشد.

فرماندارخاطرنشان کرد: همه باید باهم تلاش کنیم تا قانون پیشگیری از جرم را نهادینه و میل و انگیزه در مجریان با استفاده از مهارت و ابزارهای لازم فراهم شود.

وی ادامه داد: آموزش آگاه سازی از جرایم وعلت های طلاق باید از همان دوران مدارس به دانش آموزان واولیای آنان آموزش داده شود که این امرنتیجه مطلوبی خواهد داشت.

اسپانلو دبیر این شورا دراین نشست گفت: این نشست باهدف تبیین و تشریح وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم و ارایه راهکارهای اعضا بمنظور پایین آوردن تخلف و جرائم دراین شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: برابرقانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم اهمیت خاص و زیادی دارد که در آن اصل یکی از وظایف خطیر بر عهده دستگاه قضایی محول شده که دراین راستا اقدام های مهمی اعمال کرده است.

رئیس دادگستری اظهارداشت:اگرچه قوه قضاییه وظیفه و نقش مهمی در این راستا دارد اما نیاز به همکاری تمامی آحاد مردم و بخصوص ادارات و نهادهای مرتبط دارد.

محمدی دادستان علی آباد کتول گفت: باید با همدلی و همزبانی گام های اثربخشی در پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود.

وی بیان کرد: باتوجه به قانونی که برای شوراهای پیشگیری از وقوع جرم گذرانده شده همه دستگاههای عضو باید منسجم و متحد گام های موثری با شناسایی علل و راههای مقابله با جرم در جامعه بردارند.

وی اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر، آگاهی بخشی به جامعه در زمینه قانون و حد ومرز جرائم ، هدایت افراد، تزکیه نفس و برطرف شدن خلاهای قانونی نیز از دیگر عوامل مهم در پیشگیری از بروز جرم در جامعه است.

دراین نشست اعضا دیدگاهها و راهکارهای خودرا درخصوص پیشگیری از وقوع جرم بیان کردند.

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در علی آباد کتول

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .