عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاه امام حسین(ع) نجات بخش جهان است

استاندارگلستان:

دانشگاه امام حسین(ع) نجات بخش جهان است

دانشگاه امام حسین(ع) نجات بخش جهان است

مراسم شام غریبان امام حسین(ع) در مسجد امیرالمؤمنین(ع)محله جنگلده با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان ،احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان ومردم ولایت مدارشهرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در این مراسم گفت:دانشگاه امام حسین(ع) نجات بخش جهان و بشریت است هر چه حوزه آگاهی و معرفت بیشتر شود توجه به این مکتب بیشتر می شود.

صادقلو افزود:رفتار پیامبر ما و همه ائمه (ع)ما از یک رفتار خاص زینب (س)برخوردار است و حاکی از جایگاه زینب (س)است.

وی خاطرنشان کرد:نام زینب الهامی از طرف خداوند بر پیامبر بود به طوری که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نام گذاری نکردند و به پیامبر واگذار کردند و پیامبر نیز به خدا .

استاندار گفت:داستان کربلا واقعه ای مهم است و امری است برای معماری کردن اخلاقی و شخصیت آن ها در جامعه.

صادقلو ،پیامبر(ص) و حضرت زینب (س)را شبیه به هم دانستند و افزودند:یکی از اصلی ترین و مهم ترین شباهت های آن ها در کنار اسلام بودنشان می باشد.رفتار امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) از همان آغاز رفتاری ویژه است.

وی خاطرنشان کرد:حسین (ع)آرامش بخش زینب بود ،زمانی بود که زینب در گهواره با صدای حسین آرامش می گرفت.

صادقلو افزود:زینب در حوزه قرآن ناطق است و قرآن ناطق قرآنی کامل و پاسخ دهنده به همه ی سوالات می باشد.قرآن خلا هدایت را که توسط انسان که قدرتش را ندارد پرمی کندو قرآن هدایتی در راه حق را نمایان می کند.

وی گفت: تبیین اصلی نهضت ما برای روحانیت است و باعث افتخار ماست و ما باید با توجه به این موقعیت از عاشورا و این وقایع مهم درس های مهم و تاثیر گذاری را بیاموزیم.

نماینده ی عالی دولت در استان حضرت زینب (س)را مادر عاشورا دانستند و در پایان افزودند:خطبه های حضرت زینب (س)خطبه هایی رسا و یزید شکن بود که میراث حقیقی برای مبارزه با باطل بود.

دانشگاه امام حسین(ع) نجات بخش جهان است

 

دانشگاه امام حسین(ع) نجات بخش جهان است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .