عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت ، عظمت و بلندی روح است

استاندارگلستان:

دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت ، عظمت و بلندی روح است

دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت ، عظمت و بلندی روح است

استاندار گلستان در نهمین شب از محرم و در شب عاشورا در حسینیه صابری شهر مزرعه کتول اظهار کرد: انقلاب امام حسین(ع) مدلی برای مبارزه با باطل در تمام زمان ها و تمام مکان هاست و ما مسئول رخ نمایی از این مدل برای تمام دنیا هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) دانشگاه نجات از طوفان ها و گمراهی هاست، تصریح کرد: انقلاب امام حسین(ع) تنها به شیعیان تعلق ندارد و حکمت های بی شماری در رفتار بزرگانی همچون حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و تمام شهدای کربلاست که باید از آنها رونمایی شود.

وی با بیان اینکه قرائت اصیل اسلام و مکتب امام حسین(ع) در دست روحانیت است، یادآور شد: باید قرائت اصیل اسلام را از روحانیت دریافت کنیم و نباید اجازه داد که مدح ها جای متن اصیل را بگیرند.

وی یکی از وصف های امام حسین(ع) را قتیل العبرات یعنی کشته اشک ها دانست، و افزود: پیامبر در جایی اشک را اولین نعمت خدا به انسان می داند و امیرالمومنین نیز اشک را عامل نورانیت و بازگشت از مسیر ارتکاب گناه می داند.

استاندار گلستان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) ۴ خصلت خشکی چشم، خشونت قلب، داشتن آرزوهای دراز و احساس بقا در عالم را عامل بدبختی و شقاوت می داند.

وی در ادامه سخنرانی اش با بیان گونه های مختلف اشک، اشک ریختن برای امام حسین(ع) را گریه پیوند با اهداف دانست و گفت: امام حسین(ع) از آن جهت قتیل العبرات است که تمام اولیاء خداوند برای او گریسته اند و هر کس از او یاد کرده برای او گریسته است.

دکتر صادقلو که در جمع عزاداران حسینی شهر مزرعه کتول از توابع شهرستان علی آباد کتول سخن می گفت، گریه از سر ذلت و شکست را بی مناسبت با کربلا و امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: کربلائیان هیچ درخواستی از دشمنان نداشتند و هر نوحه ای از کربلا که ذلت را تداعی کند هیچ ارتباطی به دانشگاه امام حسین (ع) ندارد.

وی یادآور شد: دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت و عظمت و بلندی روح است و هرگز خواری و ذلت و تقاضا از دشمن در آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است در مراسم عزاداری نهمین شب ماه محرم و شب عاشورای حسینی که در حسینیه صابری شهر مزرعه کتول از توابع شهرستان علی آباد کتول برگزار شد جمع کثیری از عزاداران حسینی و مقامات مسئول استانی و شهرستانی حضور داشتند.

دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت ، عظمت و بلندی روح است

 

دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت ، عظمت و بلندی روح است

 

دانشگاه کربلا، دانشگاه عزت ، عظمت و بلندی روح است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .