عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد


جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان گلستان با حضور علی اکبر طاهایی معاون حقوقی،مجلس و امور استانهای وزیر تعاون و مدیران کل زیر مجموعه این وزارتخانه در گنبد کاووس برگزار شد.
دراین جلسه که درمحل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، تعدادی از مدیران کل زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به ارائه گزارش فعالیت های انجام شده دراین حوزه پرداختند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین جلسه با اشاره به وسعت افزون بر پنج هزار کیلومتر مربعی و جمعیت 355 هزار نفری این شهرستان، برلزوم توجه ویژه مدیران کل شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان برای رفع مسائل و مشکلات حوزه فعالیت شان درگنبدکاووس تاکید کرد.
مهندس حمیدی ارتقای اورژانس اجتماعی به سطح یک توسط بهزیستی، رفع کمبود نیروی تخصصی دربیمارستان خاتم الانبیا و راه اندازی بخش درمان سرطان توسط تامین اجتماعی، تکمیل سالن چند منظوره آموزش فنی و حرفه ای بانوان، تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران، راه اندازی کلینیک تخصصی و درمان سرپایی در محل اداره تامین اجتماعی، تکمیل سالن ورزشی کارگران، خوابگاه خواهران و ضرورت بازنگری و تجمیع کارت یارانه مرزنشینان درقالب یک شرکت تعاونی را از جمله نیازهای این شهرستان برشمرد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه با قدردانی از دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت، مواجه شدن بیمارستان ها و بیمه ها با تنگنای مالی را از جمله مشکلات این طرح ذکر کرد.
سلیمان عباسی افزود: اگر دولت به یکباره سهم هزینه های درمان مردم از 70 درصد به کمتر از 10 درصد کاهش نمی داد و تعرفه های خدمات پزشکی و پرستاری بیمارستان ها را افزایش نمی داد، امروز بیمارستان ها و بیمه ها با مشکلات مالی مواجه نمی شدند.
وی همچنین با تایید نیازهای مطرح شده ازسوی فرماندار ویژه گنبدکاووس و با تاکید برضرورت توجه به رفع این نیازها از سوی مدیران، از راه اندازی دانشگاه فنی و حرفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: مجوزهای اولیه این دانشگاه اخذ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز دراین جلسه با اشاره به رکود اقتصادی ناشی از تحریم ها و نیز مشکلات و تنگناهای مالی دولت، گفت: با وجود این مشکلات دولت تلاش های زیادی برای حفظ بنگاه های اقتصادی موجود در کشور و نیز این استان انجام داده است.
امرالله عباسی افزود: درسایه تلاش های دولت و با وجود مشکلات مالی و رکود اقتصادی، نرخ بیکاری در گلستان از 13،8 درصد درسال 92 اکنون به 12،7 درصد کاهش یافته است.
وی، توسعه مشاغل دانش بنیان با اولویت به کارگیری دانش آموختگان مراکز دانشگاهی را از طرح های دولت در این استان برشمرد و گفت: این طرح با هدف تقویت بنگاه های اقتصادی گلستان که بیشتر از نوع کوچک و آسیب پذیر هستند، درحال اجرا است.
عباسی از برنامه ریزی ایجاد اشتغال برای یک هزارو 600 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی حوزه عمران و مسکن تا پایان امسال دراین استان خبر داد و افزود: از این افراد درقالب ناظر در بخش مسکن و پروژه های عمرانی استفاده می شود.
در این جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیرکل بهزیستی، مدیر عامل بانک های رفاه کارگران و توسعه تعاون، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیرکل مدیریت درمان، معاون صندوق کار آفرینی امید، کارشناس بیمه سلامت ایرانیان و مدیرکل بیمه روستائیان و عشایر استان گلستان نیز به بیان نقطه نظرات و گزارش عملکرد پرداختند

جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

 

جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

 

جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

 

جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

 

جلسه شورای هماهنگی تعاون گلستان در گنبد کاووس برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 536
  • کد خبر : 14361