عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کلاله تشکیل شد


جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کلاله تشکیل شد

جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کلاله تشکیل شد

معاون فرماندار کلاله در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی شهرستان کلاله با اشاره به وظیفه دولت در آگاهی رسانی به عموم مردم جامعه پیرامون صیانت از حقوق شهروندی گفت : باید سازو کاری پیاده شود تا مردم و مجموعه دولت نسبت به وظایفشان در قبال یکدیگر آشنا باشند.

مرادی در ادامه افزود : اجرای این دو مهم وظیفه دوسویه دولت و مردم است و مجموعه دولت با ارائه خدمات مطلوب و شهروندان نیز با آشنایی با شرح وظایف متقابل و خواسته های مدون در قانون می توانند این دو شاخص را در جامعه پیاده کنند .

وی در ادامه به معزل بیکاری در جامعه پرداخت و گفت : پیامد خیلی از اتفاقات اجتماعی در جامعه بیکاری است که این بیانگر و گریبانگیر کل جامعه است و در این زمینه هرچه میزان این بیکاری بیشتر باشد مسایل و مشکلات اجتماعی جامعه نیز بیشتر خواهد بود ، پس باید با حمایت از صنایع و کارگاه ها و شرکت های خصوصی روندی را ایجاد کنیم تا منجر به کاهش این معضل در جامعه شود .

در ادامه جلسه رئیس بهزیستی کلاله با تعریف مسئله بیکاری گفت : بیکاری به دو نوع پنهان و آشکار تقسیم می شود و در نوع پنهان آن نیاز به حمایت دیگران محسوس است و در نوع آشکار آن هم شغل وجود دارد ولی شخص بیکار و در پی کار تمایلی به اشتغال در آن شغل را ندارد و بدنبال شغل بهتری هست .

فشایی سپس با اشاره به علل بیکاری افزود : واردات بی رویه و عدم حمایت از تولید داخلی و رشد پایین اقتصادی و نیاز به رشد اقتصادی 8 درصدی جامعه برای رفع این معضل یکی از علل های اصلی بیکاری در جوامع است .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اظهار داشت : در کشور ما بیشترین آمار بیکاران مربوط می شود به استان لرستان و کمترین نیز به استان تهران است و در گلستان نیز براساس آمار 7/13 درصد بیکاری وجود دارد که از این میان 80 درصد مربوط به آقایان و 20 درصد هم مربوط به خانم ها می شود .

وی سپس یکی از مشکلات کلاله را علی رغم اشتغال که یک امر کشوری است خودکشی برشمرد و خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضل شد .

رئیس اداره فنی و حرفه ای نیز گفت : اعتبار مدارک فنی و حرفه ای بین المللی است به صورتیکه قابلیت و شرایط اشتغال در سایر کشورها برای دانش آموختگان فراهم شده و می توانند با شناسایی مشاغل و ارائه مدارک خود در سایر کشورها هم مشغول به کار شوند .

وی یکی از مشکلات کشور را واردات زیاد و عدم تولید پرور بودن اقتصاد کشور برشمرد .

در ادامه جلسه اعضای نقطه نظرات خود را بیان نمودند و مقرر شد تا با اطلاع رسانی اولیه در خانواده ها تلاش شود تا دانش آموزان را قبل از انتخاب رشته دانشگاهی با انواع شغل ها حسب علایقشان آشنا کنند و اداره فنی و حرفه ای نیز با ایجاد تنوع در رشته های فنی و حرفه ای ومورد نیاز در شهرستان نسبت به آموزش و اشتغال پایدار در حوزه شهرستان فعالیت کنند تا انشالله شاهد کاهش آمار معضلات اجتماعی و بیکاری در جامعه باشیم .

جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کلاله تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1892
  • کد خبر : 14460