عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » »  آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد


 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

آئین روز دانشجو با حضور مسئولان و دانشجویان دانشگاه های شهرستان بندرگز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد اسلامی بندرگز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این آئین با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت شهدای 16 آذرگفت : روز دانشجو ، روز استکبار ستیزی و استقلال طلبی است .

"علی اصغر میرزایی" ، دانشجویان را اقشار آگاه ، پرسشگر و تاثیر گذار جامعه بر شمرد و اظهار داشت : دانشجویان نسبت به تحولات کشور بی تفاوت نیستند و این دانشجویان بودند که نهضت و جنبش سال 32 را رقم زدند.

وی به حوادث قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : حاکمان مغرور دولت های غرب وقتی احساس کردند از لحاظ علمی و صنعتی یک قدم نسبت به کشورهای اسلامی جلوترند با احساس غرور در صدد سلطه استعماری برآمدند.

فرماندار بندرگز افزود : دولت های غرب خواستند با سلطه استعماری بر کشورهای ضعیف تسلط پیدا کنند و منابع آنان را به غارت برده و از الحاظ حاکمیتی تسلط پیدا کنند.

وی گفت : این شیوه در دوران پهلوی در کشورمان استمرار پیدا کرد و طرح ها و برنامه های مختلفی برای به ذلت کشاندن ملت ایران به اجرا در آمد.

میرزایی ادامه داد : با حرکتهای انقلابی حضرت امام ( ره ) نهضت و جنبش دانشجویی شکل گرفت و در تاریخ کشور استمرار پیدا کرد.

این مقام مسوول اضافه کرد : روحیه استکبار ستیزی حضرت امام (ره) از سنین جوانی در بین مردم و روحانیون مطرح بود.

وی ، استکبار ستیزی را از ویژگی های بارز دانشجویان عنوان کرد و گفت : 16 آذر یک نماد از حرکت استکبار ستیزی دانشجویان کشور است .

فرماندار بندرگز با اشاره به حادثه 16 آذر سال 1332 ، افزود : یکی از تاثیر گذارترین قشرها در مبارزات انقلاب اسلامی ایران ، دانشجویان بودند که بعد از انقلاب نیز نقش فعال و بسزایی را در عرصه های مختلف ایفا می کنند.

میرزایی بیان کرد : دانشجویان ، به همراه اقشار مختلف جامعه ، رژیم سلطه پادشاهی و وابسته به بیگانگان را از سر راه برداشتند و انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند و نظامی را بر اساس خواست مردم شکل دادند.

 

وی به زمینه های شکل گیری اتفاقات 16 آذرماه سال1332 اشاره کرد افزود : وارثان شهدای 16 آذر سال 32 در 13 آبان ماه سال 58 به پا خاسته و جاسوسی آمریکا را افشا کردند.

میرزایی به نقش ارزنده دانشجویان در دفاع از ارزش های نظام ، انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود :  بسیاری از شهیدان والا مقام از دانشجویان بودند و این نشان دهنده این است که دانشجویان ما در عرصه های دفاع مقدس هم پیشرو بودند و نام آنان تا ابد در تاریخ زنده خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز تصریح کرد : حضور دانشجویان در صحنه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی باید همانند گذشته ادامه یابد تا بتوانند رسالتی که انقلاب اسلامی بر دوش آنها نهاده ، ادامه دهند و با اتحاد و همدلی همواره در مسیر توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

در پایان این مراسم از 50 دانشجوی نمونه و برتر دانشگاه های شهرستان در حوزه های علمی ، ورزشی ، پژوهشی و فرهنگی تقدیر شد .

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 

 آئین روز دانشجو در بندرگز برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 664
  • کد خبر : 15190