عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل جلسه کمیته مشترک تغییر کاربری اراضی شیبدار شهرستان رامیان


تشکیل جلسه کمیته مشترک تغییر کاربری اراضی شیبدار شهرستان رامیان

تشکیل جلسه کمیته مشترک تغییر کاربری اراضی شیبدار شهرستان رامیان

جلسه کمیته مشترک تغییر کاربری اراضی شیبدار شهرستان رامیان به ریاست فرماندار و با حضور باقری معاونت باغداری و مجری طرح اراضی شیبدار استان و سایر اعضاء در محل دفتر کار فرماندار تشکیل گردید.

صادقلو فرماندار ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار را جزء اولویتهای اول سازمان جهاد کشاورزی دانسته و گفت: در برنامه توسعه پایدار شهرستان 1404 نیز نگاه ویژه ای به توسعه و درآمد پایدار در روستاها شده است که طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار و تبدیل آن به باغات مثمر می تواند در جهت ایجاد تحول و بالارفتن درآمد روستائیان کمک نماید.

فرماندار رامیان حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن، جلوگیری از روان آبها ،ایجاد کمربند سبز،ایجاد اشتغال و بالابردن توان اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان را از دیگر مزایای اجرای طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار در شهرستان برشمرد.

ایشان همچنین در ادامه به برخی از مشکلات و موانع اجرای طرح در شهرستان از جمله ملی بودن اراضی درخواستی،عدم دسترسی به منابع آبی و نبود جاده بین مزارع،عدم توانایی مالی کشاورزان در پرداخت هزینه های نهال و درخواست کشاورزان به فنس کشی باغات احداثی اشاره و به رفع این موانع تاکید نمود.

باقری معاونت باغداری و مجری طرح اراضی شیبدار استان نیز در این جلسه ضمن تشریح برخی از اهداف طرح به جلب مشارکت روستائیان توسط دهیاران و دعوت از آنها جهت بازدید از پروژه های موفق باغداری با هدف  تشویق روستائیان به مشارکت در این طرح تاکید نمود.

شایان ذکر است طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار در روستاهای قورچای، ویرو،پاقلعه،کشکک ،رضی و سفید چشمه از توابع بخش مرکزی و روستاهای شیرآباد ،شفیع آباد ،نقی آباد ونامتلو از توابع بخش فندرسک شهرستان رامیان اجرا خواهد شد و مدیریت جها کشاورزی شهرستان از اوایل شهریور ماه سال جاری 11 کلاس آموزشی و ترویجی در خصوص این طرح با 117 نفر مشارکت کننده برگزار نموده است.

تشکیل جلسه کمیته مشترک تغییر کاربری اراضی شیبدار شهرستان رامیان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 1835
  • کد خبر : 15271