عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد


کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با حضور شیرنگی سرپرست فرمانداری و سایر مدعوین در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

سرپرست فرمانداری ترکمن در این جلسه گفت: کهولت سن و عدم تحرک فیزیکی باعث بروز بیماری هایی از قبیل چاقی، اضافه وزن، افسردگی و سایر بیماری های شایع دیگر در انسان می شود.

شیرنگی افزود: همه این عوامل از جمله مورادی است که باید مورد توجه افراد جامعه بخصوص افرادی که در سنین بالاتر هستند قرار می گیرد. خود مراقبتی از جمله اقداماتی است که می تواند از آسیب در این افراد جلوگیری کند. تغذیه صحیح و سالم، رژیم غذایی مناسب، ورزش مداوم و مراجعه به پزشک و کنترل وضعیت بدنی کمک خوبی برای این افراد است.

شیرنگی در ادامه اظهار داشت: امروزه مهمترین علت مرگ و میر در کشور ما بیماری های غیر واگیر از قبیل بیماری های قلبی، عروقی و دیابت و .. می باشد و دلیل آن نیز تغذیه نامناسب، مصرف زیاد نمک، قند و چربی می باشد. در همین راستا ترویج الگوی تغذیه مناسب از طریق رسانه های گروهی، تاکید بر صنایع غذایی برای تولید محصولات سالم، تاکید بر رستوران ها و مکان هایی که به عنوان مراکز تهیه غذا فعالیت می کند جهت استفاده از مواد سالم غذایی در تهیه غذا، برگزاری کارگاههای آموزشی در خصوص استفاده از غذای سالم برای دانش آموزان، کارمندان و سایر اقشار مختلف مردم باید در دستور ار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ترکمن در خصوص مناسب سازی محیط روستاها گفت: با همکاری بخشداران و دهیاران می توان گام های موثری در این زمینه برداشت و اقدامات خوبی انجام داد.

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .