عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه در علی آباد کتول


مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه در علی آباد کتول

مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه در علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه باحضور احمد تجری مفرد فرماندارشهرستان در محل سالن اجتماعات اصناف برگزارشد.

فرماندار درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب ابراز داشت: باید شجاعت، دلیرمردی‌ها و رشادت‌های عرصه دفاع مقدس را تببین کرده و به این نسل‌ها منتقل کنیم که اجرای با شور و حماسه شاعران جوان انقلابی در جشنواره ها واین جنین مراسمات نشأت گرفته از ترویج همین فرهنگ است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره اقدامات فرهنگی در سطح جامعه تصریح کرد: به سفارش معظم له باید مهندسی فرهنگی در جامعه انجام پذیرد بدین معنا که باید خلاقیت و دقت در مسائل فرهنگی لحاظ شود و امیدواریم در راستای منویات معظم له بتوانیم گام‌های موثری برداریم تا با توجه به ناتوی فرهنگی کشورهای مستکبر دنیا از ترویج فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم و به جای آن فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت را گسترش دهیم.

تجری مفرد افزود:فرهنگ شهادت و ایثار نیاز امروز جامعه ماست و همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق اهداف کلان شهدا برای معرفی دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و ترویج آرمانهای شهدا تلاش کنیم.

فرماندارگفت: شعر بهترین وسیله انتقال فرهنگ از یک دوره تاریخی به دوره دیگر است وزیبایی هنر باعث ماندگاری و اثربخشی بیشتر پیام انقلاب و دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان خواهد شد.

وی درادامه،هر خدمتی در راه معرفی شهیدان را وظیفه خود می دانیم.

دیلم رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان افزود :شعر در وصف شهدا و ائمه اطهار (ع) از ویژگی خاص و قابل توجهی برخوردار است،شهدای هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از قیام امام حسین(ع)راه روشن خود را انتخاب کردند در برابر ظلم ایستادگی کردند این ایستادگی چنان در تاریخ تاثیر گذار بوده است که بخش قابل توجه آن از دریچه هنر به تصویر کشیده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول گفت' عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه برای انتقال ارزشهای انقلاب و پیام شهدا در شهرستان علی آباد کتول برگزار گردید.

وی اظهارداشت:یکی از هنرهایی که در طول تاریخ برای بشر ماندگار خواهد بود شعر است شاعر با دیدن رشادتها ی شهدا کلمات را در قالب احساس خود می ریزد و آن را به مخاطبان خود می رساند وی افزود : از تمام ظرفیت ها و توانمندیها برای انتقال ارزشهای انقلاب و پیام شهدا باید بهره گرفت .

گفتنی است عصر شعر خاطره یاران حمزه شیران شرزه در راستای گرامیداشت یاد شهدا و رزمندگان گردان حمزه سیدالشهدا(ع) با همکاری انجمن شعر وادب قلم زرین گلستان سبز اداره فرهنگ وارشاد اسلامی علی آبادکتول وستاد چهارمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا برگزار گردیدکه یادگاران هشت سال دفاع مقدس از گردان حمزه از استانهای گلستان و مازندران حضور داشتند.

مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه در علی آباد کتول

 

مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه در علی آباد کتول

 

مراسم عصر شعر وخاطره یاران حمزه ،شیران شرزه در علی آباد کتول

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .