عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید افزون بر 80 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبد کاووس


بازدید افزون بر 80 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبد کاووس

بازدید افزون بر 80 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبد کاووس

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس گفت: 80 هزار و 392 مسافر و گردشگر از مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی این شهرستان طی مدت زمانی 27 اسفند 94 تا چهارم فروردین 95 دیدن کردند.
مهندس محمد حمیدی اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، موزه فرش، شهر تاریخی جرجان، تالاب آلماگل، بازارچه مرزی، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و امامزاده یحیی بن زید (س) گنبدکاووس دیدن کردند.
وی گفت: طی یک هفته گذشته تعداد 7090 نفر از بلندترین برج آجری جهان که دهم تیرماه 1391 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، دیدن کردند.
مهندس حمیدی همچنین در یک هفته گذشته 203 مسافر و گردشگر نوروزی از موزه فرش، 530 نفر از شهر تاریخی جرجان، 4829 نفر از تالاب بین المللی آلماگل، 4330 نفر از بقعه ملا علی عطا دانشمند، 18 هزار و 960 نفر از بازارچه مرزی و 44 هزار و 450 نفر از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (س) شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.
وی اضافه کرد: طی یک هفته گذشته در مجموع 4825 مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی گنبدکاووس شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (س) اسکان یافتند.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس یادآور شد: امسال برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به این شهرستان نمایشگاهی با 110 غرفه از صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار برج قابوس برپا شده است.
مهندس حمیدی گفت: مسافران و گردشگران نوروزی می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه بزرگ با لباس های سنتی و محلی اقوام ساکن در گنبدکاووس بویژه قوم ترکمن عکس یادگاری بگیرند.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان نظیر برج قابوس به عنوان بلندترین بنای آجری جهان، تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، امامزاده یحیی بن زید (س) و بازراچه مرزی برخوردار است

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 936
  • کد خبر : 18874