عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزون بر 233 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبد کاووس دیدن کردند


افزون بر 233 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبد کاووس دیدن کردند

افزون بر 233 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبد کاووس دیدن کردند

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس از بازدید 233 هزارو 457 مسافر و گردشگر نوروزی از مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی این شهرستان در فاصله زمانی 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 خبر داد.
مهندس محمد حمیدی اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی از برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، موزه فرش، شهر تاریخی جرجان، تالاب آلماگل، بازارچه مرزی، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس دیدن کردند.
وی، ارائه آمار مقایسه ای تعداد گردشگران امسال و سال گذشته را به زمانی دیگر موکول کرد اما گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال تعداد 21 هزارو 57 مسافر و گردشگر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، 512 نفر از موزه فرش، یکهزارو 532 نفر از شهر تاریخی جرجان و 85 هزارو 601نفر از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.
مهندس حمیدی به آمار بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از مناطق مرزی گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 13 فروردین 23 هزارو 980 نفر از تالاب بین المللی آلماگل، 36 هزارو 230 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند و 64 هزارو 545 نفر از بازارچه مرزی و گمرگ اینچه برون این شهرستان دیدن کردند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین خاطرنشان کرد: درمدت زمانی 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 درمجموع 20 هزارو 931 مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی این شهرستان شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (ع) اسکان یافتند.
حمیدی همچنین از انجام 565 ماموریت توسط مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس 115) این شهرستان در فاصله زمانی اشاره شده خبر داد و گفت: مرکز فوریت های پژشکی دراین مدت به 157 مصدوم سوانح رانندگی و 410 بیمار غیر تصادفی خدمات ارائه کرده است.
امسال برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی در گنبدکاووس نمایشگاهی با 110 غرفه از صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار بلندترین برج آجری جهان دراین شهرستان برپا شد.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان نظیر برج قابوس به عنوان بلندترین بنای آجری جهان، تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، امامزاده یحیی بن زید (ع) و بازارچه مرزی برخوردار است

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 979
  • کد خبر : 19086