عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود


مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود

مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود

معاون استاندارگلستان و فرماندار ویژه گنبد کاووس از آغاز مسابقات کورس بهاره این شهرستان از هفته جاری خبر داد و گفت: هفته نخست این مسابقات به دلیل برخی مشکلات به تعویق افتاد.
مهندس محمد حمیدی درجلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه سوارکاری استان گلستان که باحضور مدیرکل ورزش و جوانان و فرمانداران آق قلا و بندرترکمن در گنبدکاووس برگزار شد، تاکید کرد: مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان تحت هر شرایطی پایان هفته جاری برگزار می شود.
وی، علت تعطیلی موقت مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس را تنها به دلیل اعتراض کتبی 150 نفر از مالکان، مربیان و چابکسواران به مدیریت برگزاری مسابقات و جوایز آن دانست و گفت: مسائل و مشکلات سوارکاری عصر امروز یکشنبه 22 فروردین باحضور مقامات فدراسیون سوارکاری درمحل فرمانداری ویژه این شهرستان بررسی می شود.
مهندس حمیدی، احیای هویت اسب اصیل ترکمن و بهبود وضعیت میادین سوارکاری گلستان در سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن را برنامه های توسعه ای مدیریت استان، ورزش و جوانان و فرمانداران برشمرد و اضافه کرد: همه باید تلاش کنند صنعت پرورش اسب و سوارکاری گلستان از حالت سنتی به علمی تبدیل شود.
وی، واگذاری مدیریت سوارکاری و برگزاری مسابقات کورس به استان گلستان، افزایش جوایز مسابقات سوارکاری و تاخیر نداشتن در پرداخت آن، اختصاص جرائم دوپینگ به جوایز مسابقات، توجه جدی به وضعیت مالکان اسب ها، توجه به بیمه مربیان و چابکسواران و شفاف سازی امور مالی سوارکاری را از مهمترین خواسته ها و مطالبات فعالان حوزه پرورش اسب و سوارکاری استان گلستان از مسئولان فدراسیون برشمرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با عذرخواهی از تعطیلی هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مسابقات از این هفته بدون وقفه ای پیگdری و برگزار می شود.
مهندس حمیدی گفت: برخی ها به جای توجه به خواسته ها و مطالبات مالکان، مربیان و چابکسواران تهدید به انتقال مسابقات کورس گنبدکاووس به استانی دیگر کردند که این سخنان جایگاهی ندارد.
وی پیشنهاد کرد، از این پس کمیته ای هفت نفره متشکل ازسه نماینده مالکان، یک نماینده مربیان، یک نماینده چابکسواران، نماینده ورزش و جوانان و نماینده فرمانداری در بحث مدیریت برگزاری مسابقات حضور داشته باشند.
دراین جلسه همچنین تعدادی از نمایندگان مالکان، مربیان و چابکسواران، فرمانداران آق قلا و بندرترکمن و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.
بهمن طیبی نیز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالکان، مربیان و چابکسواران حوزه سوارکاری استان گلستان که در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: با وجود مشکلات موجود درحوزه سوارکاری اما مسابقات این رشته ورزشی نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود.
وی با درست و واقعی دانستن مسائل و مشکلات مطرح شده ازسوی جامعه مالکان، مربیان و چابکسواران حوزه سوارکاری استان گلستان، گفت: این مسائل باید به صورت منطقی و اصولی و البته در کنار برگزاری مسابقات سوارکاری، پیگیری شود.
طیبی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان گلستان براساس دستورالعمل شرح وظایف، مکلف به پیگیری مطالبات حوزه سوارکاری است و درگام نخست ازسال گذشته بحث واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری به این استان را در دست پیگیری دارد.
وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان گلستان و یا سه فرماندار این استان در پیگیری بحث واگذاری مدیریت سوارکاری به این استان، دنبال سهم خواهی نیستند، تصریح کرد: هدف اصلی دراین خصوص بازگرداندن سوارکاری گلستان به جایگاه اصلی آن است.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان یادآور شد: با روحیه حق طلبانه وزیر ورزش و جوانان و پیگیری های انجام شده ازسوی مجموعه مدیریت گلستان بحث واگذاری مدیریت سوارکاری به این استان قوت گرفته ،اما راه سختی درپیش است.
فرماندار شهرستان آق قلا نیز در این جلسه با ابراز گله مندی از نبود مدیریت سوارکاری دراین استان که به پایتخت سوارکاری کشور مشهور است، گفت: مطالبات مطرح شده ازسوی جامعه مالکان، مربیان و چابکسواران حوزه سوارکاری به حق است و بایستی در فضای منطقی بدور از احساس و هیجان پیگیری شود.
الیاس هیوه چی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از جمله پایین بودن جوائز مسابقات، شفاف نبودن مسائل مالی و طولانی بودن فرایند اعلام نتایج دوپینگ و بالا بودن جرائم آن، افزود: این مشکلات و نیز رونق صنعت پرورش اسب و سوارکاری تنها با واگذاری مدیریت سوارکاری به استان گلستان رفع می شود.
وی گفت: مجموعه دولت تدبیر و امید و فرمانداران آن خود را موظف به پاسخگویی و پیگیری مطالبات منطقی مردم از طریق راهکارهای قانونی می دانند و دراین راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
فرماندار بندرترکمن نیز در این نشست رفع مشکلات سوارکاری استان گلستان را دغدغه این فرمانداری و دو فرماندار گنبدکاووس و آق قلا دانست و گفت: متاسفانه به دلیل کم توجهی به مشکلات حوزه سوارکاری استان که بیشتر جنبه مدیریتی دارد، اکنون مشکلات بسیار شده است.
عبدالکریم فیروزی باتاکید بر پیگیری مشکلات سوارکاری و رفع آن ازسوی دولت تدبیر و امید و مسئولان استان گلستان، افزود: اگر مشکل مدیریت سوارکاری رفع شود می توان به حل دیگر مشکلات این حوزه امیدوار بود.
دراین نشست که معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت، برخی مالکان، مربیان و چابکسواران سه شهر گنبدکاووس، آق قلا و بندر ترکمن به بیان مسائل و مشکلات حوزه سوارکاری و مسابقات آن پرداختند.
پایین بودن جوائز مسابقات سوارکاری، بالا بودن جرائم حوزه دو پینگ و ضرورت اختصاص این جرائم به بخش جوائز مسابقات، طولانی بودن فرایند نتایج آزمایش دو پینگ، محروم بودن مربیان و چابکسواران از پوشش بیمه ای، شفاف نبودن مسائل مالی درآمدها و هزینه های برگزاری مسابقات سوارکاری، بالابودن هزینه نگهداری و پرورش اسب، کمبود امکانات رفاهی درمجموعه سوارکاری سه شهرستان گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا و نبود مدیریت سوارکاری در استان گلستان از مهمترین نقطه نظرات و مشکلات مطرح شده ازسوی فعالان سوارکاری این استان بود.
استان گلستان بویژه گنبدکاووس از قدیمی ترین شهرها در برگزاری مسابقات اسبدوانی در کشور به شمار می رود که درسال های اخیر بندر ترکمن و آق قلا نیز به جمع برگزار کنندگان مسابقات اسبوانی کشور اضافه شدند.
پرورش اسب و برگزاری مسابقات سوارکاری دراستان گلستان بویژه دربین ترکمن ها سابقه طولانی دارد و اسب اصیل قوم ترکمن دارای آوازه ای بین المللی است.

مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود

 

مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود

 

مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود

 

مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس از این هفته برگزار می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 802
  • کد خبر : 19260