عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد


اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز در سال 95 با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری ، گفت : در آخرین شورای اداری سال 94 به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره شد.

"علی اصغر میرزایی" افزود : دولت تدبیر و امید از شروع کار خود وارد بحث اقتصاد مقاومتی شد و این موضوع از سال 92 به صورت رسمی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بحث مهار تورم ،گرانی و مشکلات اقتصادی در کشور افزود : دولت توانسته رشد تورم و مشکلات اقتصادی را متوقف کند و به سمت گرایش مثبت پیش ببرد و این نشان از فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی و تمام فعالیت های دولت تدبیر و امید بر مبنای اقتصاد مقاومتی بوده که نتایج آن را در حوزه های مختلف در سراسر کشور مشاهده کردیم .

این مقام مسوول ادامه داد: از سال های پیش شعار جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و این نشان دهنده این است که ما باید در این عرصه برنامه های عملیاتی داشته باشیم و یکی از معانی اقدام و عمل همان جهاد اقتصادی است که در سنوات گذشته بعنوان شعارسال بوده ، اما اگر بخواهیم اقداماتی در جهت اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرایی و عملی آن انجام دهیم باید بصورت جهاد اقتصادی وارد عرصه شد .

 نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز افزود : یکی از اقدامات عملی در سطح شهرستانها این است که باید بنیه و توان اقتصادی را صحیح بنیانگذاری کنیم .

میرزایی با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی از سال های قبل تشکیل شده و کارهایی نیز انجام گرفت ، افزود : سال 95 سال اقدام و عمل است و باید تمام برنامه هایی که بصورت تئوری مطرح و آموزش داده شده عملیاتی شود و این امر  با همت همه مدیران امکان پذیر است .

وی ادامه داد : اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مقارن با اولین جلسه شورای اداری شهرستان است و بنا بر  این گذاشته شده که تمامی دستگاه ها عضو ستاد باشند و در اجرای برنامه ها و دستورالعمل ها همکاری نمایند و هر 15 روز یکبار گزارش اقدامات خود را مستند ارائه دهند.

رییس شورای اداری شهرستان بندرگز گفت : در خصوص اقتصاد مقاومتی باید در سطح شهرستان در حوزه های مختلف از جمله ، صنعت ، گردشگری ، خدمات ، کشاورزی و ... برنامه ریزی صورت گیرد و اقدامات بصورت مستند در گزارشات ، منظور و در نهایت به استان منعکس تا در تصمیم گیری های کشور مورد توجه قرار گیرد.  

فرماندار بندرگز ادامه داد : بنده تمام این فعالیت ها و گزارشات را در حوزه اقتصاد مقاومتی رصد خواهم کرد و انشاءالله بتوانیم به شعار و دستور سال ، جامه عمل بپوشانیم .  

میرزایی به بیان مسائل مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله جلوگیری از مصرف گرایی و تعیین الگوی مصرف ، قطع وابستگی به نفت ، اخذ مالیات ، بومی سازی و حمایت از تولید ملی ، تولید با کیفیت و رقابت پذیر ، اعمال مدیریت صحیح و کار آمد ، مبارزه با فساد اداری و اقتصادی ، توجه به اقتصاد درون زا و برون گرا ، بهره مندی از ظرفیت های مردمی و حضور مردم در عرصه های اقتصادی ، دانش بنیان بودن اقتصاد پرداخت .

وی همچنین ضمن تقدیر از حضور 76 درصدی مردم بندرگز در پای صندوق های رای در مرحله اول انتخابات ، به برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت ماه 95 اشاره کرد و گفت : تاکید ما بر سلامت انتخابات است و ماده قانونی ممنوعیت بکارگیری امکانات و نیروها برای حمایت از کاندیدای خاص و ماده 11 همکاری در تامین نیرو و امکانات  ستاد انتخابات باید مورد توجه همه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 

اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 

اولین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 677
  • کد خبر : 19764