عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پيام تبريك فرماندار شهرستان تركمن به مناسبت هفته معلم


پيام تبريك فرماندار شهرستان تركمن به مناسبت هفته معلم

 فرماندار شهرستان تركمن در پيامي ضمن تبريك روز ملي معلم از تمامي معلمان دلسوز و ايثارگراين عرصه تقدير كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني فرمانداري شهرستان تركمن پيام عبدالحكيم فيروزي به شرح ذيل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

»اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ، الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ«

 »بخوان به نام پروردگارت كه جهانيان را آفريد. انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت كريم ترين است همان كه آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را كه نمي دانست. « آيات 1-5 سوره علق

            

 تعليم و تربيت در دين مبين اسلام به عنوان يكي از اصول اساسي و مورد اهميت است كه نه تنها در روايات بلكه در آيات قرآن نيز بر آن تاكيد شده و از آن به عنوان شغل و وظيفه انبياء الهي نام برده شده است. معلمي، ذوق و هنر و توانمندي براي حك كردن ايمان را بر لوح جان و ضمير‌هاي پاك و رساندن نداي فطرت به گوش همگان است.

روز معلم در کشور عزیزمان، روز بزرگداشت عالم باتقوا، دانشمند فرزانه و اسطوره ايمان و استقامت، علامه مطهري است كه در اين روز به دست منافقين به درجه رفيع شهادت نايل آمد، ترسيمي از اداره و ايمان و اخلاص براي تلاش در تربيت انسان و هدايت دلسوزانه اوست كه سرمشق معلمان و اساتيد ايران اسلامي است. اين روز فرصتي است تا از خادمان و فعالان عرصه علم و دانش و رشد و پيشرفت فناوري هاي كشور، آنان كه در ادامه راه استاد شهيد علامه مطهري آموزگار علم و اخلاق به فرزندان اين ملت هستند.

اينجانب كه خود افتخار دارم قطره ي ناچيزي از درياي بيكران تعليم و تربيت و عضو كوچكي از خانواده بزرگ فرهنگيان و معلمان باشم، برخود لازم مي دانم تا بر دستان پرمهر همه مهرورزان تعليم و تربيت، اساتيد و دبيران و معلمين، فرهنگيان، مربيان و مشاورين و زحمتكشان عرصه علم ودانش، مديران، معاونين، دفترداران و پدران معنوي دانش آموزان «خدمتگزاران عزيز» بوسه زده و فرارسيدن 12 ارديبهشت روزمعلم را به همه شما خوبان تبريك بگويم.

 

عبدالحکیم فیروزی-فرماندار شهرستان ترکمن


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .