عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور فرماندار:

همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آق قلا برگزار شد

همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آق قلا برگزار شد

 همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آق قلا با حضور الیاس هیوه چی فرماندار، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مدیران ادارات و نهادهای شهرستان و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تابعه برگزارشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،الیاس هیوه چی ضمن گلایه مندی از حضور کم رنگ شوراییان در این همایش، با اشاره به سیر تاریخی تشکیل شوراها، وجود این نهاد را با توجه به تاثیرات و کارکرد فراوان و مفید آن ، از آمال و آرزوهای حکومتها در طول تاریخ معاصر ذکر و ادامه داد: در حکومت اسلامی مشارکت در امر شوراها پشتوانه ای ایدئولوژیک نیز دارد که تاریخ آن به دستورات الهی در قرآن کریم و آیاتی همچون "وامرهم شوراء بینهم" برمی گردد. تاکید بر استفاده از عقلانیت،خرد ورزی و عقل جمعی نه تنها در امورات جمعی بلکه در احوالات شخصی جزو آموزه های دینی و تکالیف الهی ماست.

 فرماندار شهرستان آق قلا به تاریخچه تشکیل شوراها در کشور اشاره ای نموده و افزود:از 100 سال پیش و از زمان انقلاب مشروطیت تا کنون به تشکیل این نهاد اشاراتی شده است از جمله شهید مدرس در آبان 1303 شمسی در مجلس شورای ملی صحبت از شوراها و مشورت گرفتن می کند و برگرفته از آموزه های دینی و آن چیزی است که علماء و روحانیون اسلامی تاکید داشته اند.

 وی شوراها را نماد مردم سالاری دینی دانسته و نقش شوراها در قانون اساسی کشور و اهمیت جایگاه این نهاد در نزد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تشکیل شورای انقلاب از اهمیت وافر شوراها در نظام اسلامی دانست.

 این مقام مسئول در شهرستان آق قلا،مسئولیت پذیری در قبال اعتماد و اعتبار مردم روستا به شوراهای اسلامی را از مهمترین وظایف آنان متذکر شده ،پرهیز از حب و بغض،قوم گرایی،تیره و طایفه بازی در انجام امورات روستا را خواستار شد.

 وی به نقش شوراها در ارتقای فرهنگ جامعه اشاره داشته و گفت: تقویت فرهنگ، توسعه و رونق اقتصاد از مهم ترین وظایف شوراها محسوب می شود که این مهم با تعامل سازنده مردم امکان پذیر است.توسعه طرح های عمرانی و ارتقای وضعیت فرهنگ در اولویت برنامه های شورا قرار دارد تا مردم بتوانند از آرامش و آسایش بیشتری برخوردار شوند.شوراها در سایه همکاری مردم در جامعه می توانند مهم ترین نهادهای اجتماعی برای تحقق مردم سالاری دینی باشند.

 هیوه چی تصریح کرد: توجه به فرهنگ و ارتقای آن نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد. توجه به اقتصاد و فرهنگ باید در راس فعالیت های اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باشد تا بتوانند برای رونق و آبادانی جامعه گام بردارند.

همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آق قلا برگزار شد

 

همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان آق قلا برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 681
  • کد خبر : 20771