عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تأکید فرماندار ویژه برلزوم استفاده افراد بیسواد از بسته های تشویقی دولت برای آموزش


تأکید فرماندار ویژه برلزوم استفاده افراد بیسواد از بسته های تشویقی دولت برای آموزش

تأکید فرماندار ویژه برلزوم استفاده افراد بیسواد از بسته های تشویقی دولت برای آموزش

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس با قدردانی از بسته های تشویقی دولت برای آموزش افراد بیسواد، برلزوم استفاده از این فرصت از سوی افراد بیسواد تاکید کرد.
مهندس محمد حمیدی گفت: البته دولت درکنار بسته های تشویقی سه سیاست تنبیهی نیز دارد که صادر یا تمدید نکردن گواهینامه رانندگی و جواز کسب افراد بیسواد تا 49 سال و خارج کردن این افراد در صورتی که عضو نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی باشند، از لیست حمایتی، از جمله این سیاست ها است.
وی از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان خواست با همکاری و مشارکت یکدیگر و نیز همکاری بخشداران و دهیاران نبست به شناسایی افراد بیسواد و آموزش آنان در جهت ریشه کنی بیسوادی اقدام نمایند.
حمیدی برلزوم تعیین شرح وظایف دستگاه های عضو ستاد پشتیبانی سوادآموزی گنبدکاووس ازسوی آموزش و پرورش این شهرستان برای برنامه ریزی بهتر درجهت شناسایی افراد بیسواد و آموزش آنان تاکید کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه از وجود 76 هزار و 548 بیسواد 10 تا 49 سال در این استان خبر داد و گفت : امسال 10 هزار و 500 نفر از این افراد آموزش می بینند.
ستار بردی فجوری اظهار داشت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، استان گلستان 93 هزارو 481 بیسواد 10 تا 49 سال داشته است.
وی گفت: از سال 90 تا پایان سال 93 درمجموع 16 هزارو 933 نفر از افراد بیسواد گلستان با شرکت در کلاس های نهضت سوادآموزی موفق به کسب نمره قبولی شدند.
فجوری تعداد افراد بیسواد گنبدکاووس را درحال حاضر 13 هزارو 428 نفر اعلام کرد و افزود: از سال 90 تا پایان سال 93 نیز درمجموع دو هزارو 809 نفر با شرکت در کلاس های سوادآموزی باسواد شدند.
وی با اشاره به بسته های تشویقی دولت برای سوادآموزی بیسوادان و حق الزحمه افراد و مربیانی که به آموزش افراد بیسواد اقدام کنند، تصریح کرد: دولت به هر یک از افراد بیسواد که با شرکت در کلاس های سوادآموزی (خود آموزی یا غیر خودآموزی ) موفق به قبولی در آزمون پایان ترم شوند، مبلغ یک میلیون و 390 هزار ریال و به فرد و مربی آموزش دهنده نیز مبلغ شش میلیون و 980 هزار ریال به صورت نقدی پرداخت می کند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان مبلغ پرداختی به مربیان افراد بیسواد که دارای معلولیت باشند را مبلغ 10 میلیون ریال به همراه هزینه ایاب و ذهاب مربی اعلام کرد و گفت: دوره های سوادآموزی شامل سه دوره سواد آموزی مقدماتی معادل پایان سوم ابتدایی، دوره تحکیم یا پایدار نمودن سوادآموزی مرحله مقدماتی و دوره انتقال معادل پایان مقطع ابتدایی می باشد.
فجوری باتاکید برضرورت همکاری اعضای شورای ستاد پشتیبانی سوادآموزی برای ریشه کنی بیسوادی در هر شهرستان، افزود: ریشه کنی بیسوادی از منویات رهبری انقلاب است که باید دستگاه های متولی با همکاری یکدیگر نسبت به آن اقدام نمایند.
وی همچنین از فعالیت هشت مرکز و محله یادگیری دراستان گلستان خبر داد و گفت: دراین مراکز که دو مرکز آن در شهر گنبدکاووس و روستای مرزی کرند این شهرستان واقع اند، علاوه بر آموزش بیسوادان، آموزش مهارت های زندگی، حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی نیز به آنان داده می شود.

تأکید فرماندار ویژه برلزوم استفاده افراد بیسواد از بسته های تشویقی دولت برای آموزش

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 599
  • کد خبر : 20847