عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد


سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد

سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد

روز جاری سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان با حضور"دکتر حسینی" سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان ،"کریمی"مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گلستان ،"مهندس نصیری"مدیر کل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ،معاونین فرماندار،بخشداران مرکزی و بهاران و مدیران اداری شهرستان گرگان در اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گلستان برگزار شد .

در این جلسه دکتر حسینی بیان داشت: هدف ما از تشکیل جلسه شورای اداری در این مکان ،گرگان گردی و حفظ میراث قدیمی ، فرهنگی و گردشگری در مرکز استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری بود.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی توانسته به همکاری خوبی با دستگاه های اجرایی شهرستان بوجود آورد و فضای گرگان گردی را داشته باشد و کاخ موزه شهرستان گرگان نیز یکی از فضاهای خوبی است که همه علاقمندان می توانند با حضور خود در آن مکان از نزدیک شاهد آثار تاریخی و ملی استان خود باشند .

حسینی تأکید کرد : ترمیم و بازسازی بافت فرسوده شهر گرگان باید یکی از اولویت های مدیران مربوطه بویژه شهرداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان باشد چرا که پیگیری این مهم آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت و این یکی از سرفصل های میراث فرهنگی بوده و ما نیز حمایت خود را خواهیم داشت.

وی افزود: در جهت شناسایی و معرفی بهتر گردشگران در شهرستان گرگان ،متولیان امر باید تلاش نمایند گردشگران را به سمت روستاهای توریستی و دارای فضای طبیعی هدایت نمایند تا شاهد حضور بیشتر توریسم و مسافران در مرکز استان باشیم.

حسینی بیان کرد: برای برطرف شدن دغدغه تردد و ترافیک در محورهای ناهارخوران و النگدره نیاز است جلساتی با حضور دستگاه های متولی برگزار شود و حداقل امکانات رفاهی در محور توسکستان ایجاد شود.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه گرگان بیان کرد: انتخابات پرشوری را پشت سر گذاشتیم و به نمایندگان جدید حوزه گرگان تبریک و به نمایندگان سابق شهرستان خسته نباشید می گویم.

سرپرست فرمانداری گرگان در ادامه باتوجه به در پیش بودن ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد از مدیران درخواست کرد با ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد طبق سنوات گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر حسینی اظهار داشت: به مناسبت ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) ستاد همه ساله اعزام به حرم مطهرحضرت امام (ره) را دستور کار خود دارد.

همچنین در این جلسه "علی اکبر نصیری"مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان آماری از تعداد مشترکان شهرستان گرگان ارائه کرد و گفت: در مجموع ۱۶۶ هزار و ۷۲۹ مشترک خانگی، ۲۳۳ هزار مشترک تجاری، ۱۰۱۰ مشترک صنعتی، ۳۰۵۳ مشترک در بخش کشاورزی و ۱۲ هزار و ۲۸۹ مشترک اداری در شهرستان داریم.

به گفته نصیری، مشترکین بخش اداری، ۱۱ درصد کل مصرف انرژی برق شهرستان گرگان را تشکیل می دهند که نیازمند صرفه جویی است.

وی ضمن بیان مقایسه افزایش رشد دستگاه های اجرایی استان در دوسال ۹۳ و ۹۴ تصریح کرد: شرکت توانیر اجازه رشد مقدار مصرفی سال گذشته برای سال جاری را به استان ها نمی دهد و چنانچه گلستان بیشتر از ۱۰۹۱ مگاوات مصرف کنیم، به سمت خاموشی پیش خواهیم رفت.

نصیری بیان کرد: بر اساس روال متداول رشد ۸ درصدی مصرف را برای سال جاری پیش بینی می کنیم که حجم مصرفی به ۱۱۷۸ مگاوات می رسد و ۸۷ مگاوات نیز سهم مشترکان جدید است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: نیاز مصرفی در گرگان ۲۰۵ مگاوات بوده که با درنظر گرفتن رشد ۸ درصدی به ۲۲۱ مگاوات افزایش می یابد و برای جلوگیری از خاموشی باید ۱۹ مگاوات صرفه جویی کنیم.

"ابراهیم کریمی"مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گلستان به بیان ظرفیت های موجود در حوزه شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه میراث فرهنگی یکی از بارزترین ظرفیت ها، بافت تاریخی گرگان است که تفاوت روشنی با سایر بافت های کشور دارد.

وی افزود: موزه و کاخ موزه ها نیز باوجود استقبال نه چندان مناسب یکی دیگر از ظرفیت های مناسب در این بخش است و همچنین روستای تاریخی شاهکوه نماد میراث تاریخی گرگان است و امیدوارم به سرنوشت روستای زیارت دچار نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز هنرمندانی که در روستاهای شهرستان مشغول به فعالیت هستند، بازارچه های صنایع دستی، نساجی و تولید جاجیم از جمله ظرفیت های گرگان در این بخش هستند و امسال نخستین مرکز تخصصی نساجی را در شهرستان راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های مناسبی در جنگل های ناهارخوران، النگدره و محور توسکستان وجود دارد و با برنامه هایی که در دست اقدام داریم به دنبال شکوفاشدن این مراکز هستیم.

سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد

 

سومین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 680
  • کد خبر : 21120