عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ سازی گام اول در راستای اقتصاد مقاومتی است

فرماندار در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا:

فرهنگ سازی گام اول در راستای اقتصاد مقاومتی است

فرهنگ سازی گام اول در راستای اقتصاد مقاومتی است

 الیاس هیوه چی گفت: فرهنگ سازی گام اول در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا به ریاست الیاس هیوه چی فرماندار و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا ،الیاس هیوه چی ضمن اشاره به شعارهای سال مقام معظم رهبری در سنوات گذشته،شعار امسال را تاکید بر اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی دانسته و اظهار داشت:بر اساس برنامه چشم انداز 20 ساله،جمهوری اسلامی ایران بایستی از کشور های توانمند منطقه شود،وجود دو کشور ترکیه و عربستان که از رقبای ایران به حساب می آیند و با رشد 8 درصدی در حال پیشرفت هستند ضرورت دارد برنامه ریزی ها دقیق تری در تحقق این چشم انداز صورت گیرد.

 وی از مدیران دستگاهها و نهادهای شهرستانی خواست نسبت به ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی تا 20 خرداد ماه به این ستاد اقدام نمایند.

 فرماندار شهرستان آق قلا،طرح بوجاری بذرها،کاهش مصرف سموم و پایین آوردن هزینه های کشاورزی را از مهمترین طرح های عملیاتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.

 این مقام مسئول از اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خواست نسبت به حمایت از مشاغل خرد خانگی،جمع آوری و تجمیع شرکتهای تعاونی،ساماندهی کارگاههای مبل سازی روستای عطا آباد بخش مرکزی که به عنوان پایتخت مبل ایران مطرح شده است،صدور مجوز و برقراری بیمه کارگران،شناسایی مشکلات و کمک به مرتفع نمودن آنها در راستای تحقق شعار سال اقدام نماید.

 وی ارائه طرح های گردشگری در راستای جذب گردشگران از جمله دهکده سنتی و توریستی شهرستان،معرفی صنایع دستی و سنتی هنرمندان در نمایشگاههای داخلی و خارجی را از اهم برنامه های اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دانست.

 هیو چی دانش بنیان بودن را از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و گفت: وجود 35 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فن آوری که عمدتا در حوزه شهرستان آق قلا فعالیت می نمایند از ظرفیتهای خوب شهرستان بوده از جمله تولید داروهای ضد سرطان آریا تینا ژن که در سطح جهانی تولید و عرضه می شود،توسعه و تقویت این واحدها مد نظر ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خواهد بود.

 نماینده عالی دولت در شهرستان آق قلا ،مردمی بودن اقتصاد مقاومتی را از ویژگیهای مهم این طرح برشمرده،تقویت بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی را کمک به علاج بخشی اقتصاد بیمار مملکت دانست.

فرهنگ سازی گام اول در راستای اقتصاد مقاومتی است

 

فرهنگ سازی گام اول در راستای اقتصاد مقاومتی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 648
  • کد خبر : 21253