عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد


ششمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزارشد

 ششمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول باحضوراحمد تجری مفردفرماندارشهرستان علی آباد کتول،حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه علی آباد،هاشمی معاون اداره کل آماراستان گلستان وکلیه مدیران شهرستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

فرماندار ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس برهمکاری هرچه بیش‌تردستگاه‌های اجرایی درسرشماری کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این سرشماری لازم است تا تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این زمینه فعال شوند.

وی با بیان اینکه باید در این راستا از کشاورزان نیز کمک گرفته شود، تصریح کرد: باید کشاورزان نسبت به اهمیت برگزاری این سرشماری توجیه شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین این برنامه‌ها غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با جانبازان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، به صدا درآمدن زنگ دفاع مقدس در مدارس ونمایش فیلم دفاع مقدس می باشد که تمام روئسای ادارات شهرستان دربرگزاری هرچه باشکوه ترهمکاری های لازم راداشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اهمیت انگیزه در بین مدیران، از آنها درخواست کرد که با انگیزه الهی برای مردم تلاش کنند و یادآور شد: اگر کسی با انگیزه الهی برای مردم تلاش کند خداوند یاورش خواهد بودزیرا هم خداوند وهم مردم نظاره گرکارماهستند.

فرماندار علی آباد کتول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گروهک تروریستی داعش، اظهار داشت: وقتی رفتار، اخلاق و اعمال این گروهک تروریستی را بررسی می کنیم درمی یابیم که این مجموعه هیچ بویی از اولیات انسانیت در وجود خودنبرده است.

وی بامحکوم کردن اعمال غیرانسانی گروهک تروریستی داعش گفت:قتل عام مردم بیگناه این گروه را دست نشانده قدرتهای استکباری در راستای تضعیف اسلام و مسلمانان دانست.

فرمانداراظهارداشت:گروهک ترویستی داعش با اقدامات وحشیانه خودشان یک نوع خودکشی سیاسی رابرای خودرقم می زنند واین نوع اقدامات و حرکت تروریستی درهیچ کجای دنیامورد قبول نمیباشد.

احمد تجری مفرددرمورد بازگشایی مدارس گفت: مقارن شدن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی است برای آشنا كردن دانش‌آموزان با ارزش‌های انقلاب، شهدا، خطرات ماهواره و راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی به عنوان یکی از دسیسه‌های دشمن.

سید اسماعیل هاشمی، معاون مدیرکل آمار و اطلاعات استان گلستان اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی هرکشور ایفا می کند.

 وی افزود: سرشماری عمومی کشاورزی نقش بسیار مهمی در زمینه تهیه داده های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی محسوب می شود و تاثیر مستقیم بر توسعه و آینده بخش کشاورزی کشور دارد.

هاشمی یادآورشد: اهمیت سرشماری کشاورزی ایجاب می کند که کشاورزان به سوالات ماموران سرشماری به دقت پاسخ دهند و اطلاعات صحیح و واقعی را به ماموران آمار ارائه دهند.

معاون مدیرکل آمار و اطلاعات گلستان متذکر شد: تحقق این امر مهم نیز از طریق اطلاع رسانی و تبلیغ مناسب میسر خواهد شد و مانند هر سرشماری دیگری اطلاع رسانی و تبلیغات شفاف، ابزار مهمی در جلب مشارکت و اعتماد جامعه هدف به شمار می آید و در اجرای هرچه بهتر و مطلوبتر سرشماری نقش اساسی و بی بدیل ایفا می کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امید است که با بکارگیری ظرفیت های موجود و همکاری همه عوامل اجرایی سرشماری، این هدف مهم به بهترین نحو محقق شود.

 هاشمی افزود: در پایان برنامه پنجم توسعه و آغاز برنامه ششم، داشتن آمار پایه ای صحیح برای برنامه های توسعه ای کشور امری ضروری است.

معاون مدیرکل آمار و اطلاعات گلستان همچنین گفت: سرشمار کشاورزی هر 10 سال یک بار با هدف گردآوری آمار و اطلاعات کشاورزی صورت می گیرد و به منظور انجام برنامه ریزی بهتر در این بخش بهترین راه دریافت اطلاعات دقیق و صحیح در سر شماری، برقراری ارتباط موثر از سوی کارشناسان و آمارگیران با بهره برداران کشاورزی است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در زمینه سرشماری کشاورزی همکاری های لازم را با کارشناسان و ماموران و سایر فعالان در این بخش داشته باشند.

هاشمی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مجموعه آماری مورد هدف ما کشاورزان و روستائیان هستند لذا اطلاع رسانی دقیق به این عزیزان امری ضروری است و لازم است دهیاران روستاها و شوراهای اسلامی نسبت به این مسئله مهم به خوبی توجیه شوند و همکاری های لازم را در این راستا داشته باشند.

درادامه جلسه سرهنگ اژدری درخصوی نصب دوربین وتدابیرامنیتی درادارات شهرستان راتوصیه کرد.

درپایان علمشاهی رئیس آموزش وپرورش علی آباد کتول درموردبازگشایی مدارس مطالبی رابیان نمود.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .