عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهترین بارندگی سال آبی گذشته در سطح استان گلستان

شهرستان گالیکش کسب کرد:

بهترین بارندگی سال آبی گذشته در سطح استان گلستان

بهترین بارندگی سال آبی گذشته در سطح استان گلستان

 جواد تیموری ،مدیر امور منابع آب گنبد ،مینودشت ،گالیکش در پنجمین جلسه ی شورای حفاظت منابع آب که در سالن جلسات فرمانداری گالیکش برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت : در سال گذشته 817 میلی متر بارندگی در سطح شهرستان گالیکش داشته ایم که در مجموع نشان می دهد گالیکش رکورد بهترین بارندگی را در سطح استان از آن خود کرده و در فروردین ماه سالجاری نیز بیشترین میزان بارندگی را داشته است .

وی افزود : اندازه گیریها نشان می دهد که تا دیروز در شهرستان 60/5 میلی متر ، تنگراه 50/5 میلی متر و در پارک ملی گلستان 79/5 میلی متر بارندگی بوقوع پیوسته است . وی همچنین میزان افزایش بارندگی شهرستان در دوره ی دراز مدت را 6/19 درصد اعلام کرد.

تیموری سپس به میزان تغییرات و افزایش دما در ایستگاههای مختلف منطقه اشاره کرد و ادامه داد: بررسی تغییرات دمایی درایستگاههای مختلف هوا شناسی نشان می دهد که ما نسبت به سال گذشته و نسبت به دوره های گذشته در شهرستان افزایش دما را تجربه کرده ایم .

وی در همین زمینه متوسط دمای شهرستان در طول سال آبی گذشته را 10/6 درجه سانتیگراد و در دوره های گذشته 9/7 درجه سانتی گراد اعلام کرد .

تیموری اضافه کرد: ذخیره آب استانی در سفره های کم عمق نسبت به دوره های دراز مدت در گذشته 47 سانتیمتر افت کرده است .

وی در همین زمینه به لزوم  تشکیل گشت های کنترلی اشاره کرد و ادامه داد : در راستای برخورد با موارد تخلف و نظارت برمیزان برداشت آب از چاهها ، 3 اکیپ گشت آب زیرزمینی و 3 اکیپ گشت آبهای سطحی تشکیل و افراد با 6 دستگاه خودرو در حال گشت زنی می باشند .

تیموری اقدامات کنترلی انجام شده توسط این گشتها در خصوص چاههای مجاز و غیر مجاز تا انتهای سال 94 را ، کنترل بالغ بر 230 حلقه چاه اعلام  و تصریح کرد : از این تعداد 80 حلقه چاه مجاز و 150 حلقه نیز چاه غیر مجاز بودند که در مجموع 83 فقره اخطاریه به جهت عدم کشت شالی صادر و 13 نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شده که برای 2 نفر از آنها رای بدوی توسط مراجع محترم قضایی صادر شده است .

بهترین بارندگی سال آبی گذشته در سطح استان گلستان


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 659
  • کد خبر : 21857