عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

فرماندار در نماز جمعه شهر آق قلا به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر:

همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

 فرماندار شهرستان آق قلا با بیان این که همراهی مردم شرط ضروری موفقیت در راه مبارزه با مواد مخدر است، از خانواده ها و همه اقشار جامعه خواست نسبت به سرنوشت جوانان و تقویت باورهای دینی آنان بی تفاوت نباشند و در این موضوع مهم و حیاتی در کنار مسوولان امر باشند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه چی"که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر آق قلا سخن می‌گفت، با بیان این که ترویج مواد مخدر توطئه دشمنان برای انحراف جوانان ماست، افزود: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران، آگاهانه این راه را انتخاب کرده است.

 وی با بیان این که امروز 10 درصد از جمعیت کشور را خانواده‌های معتادان تشکیل می‌دهند، گفت: ابتلا به مواد مخدر سومین عامل مرگ و میر در ایران است و هر روز به طور میانگین 10 نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.

 "هیوه چی" با اشاره به این که هر سال حدود 10 هزار میلیارد تومان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با اثرات مادی اعتیاد هزینه می شود، افزود: این در حالی است که خسارت های معنوی این پدیده شوم غیرقابل جبران است.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است که ارزش آن با هیچ معیار مادی قابل محاسبه نیست.

 رییس شورای فرعی هماهنگی ستادمبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، گفت: بحث اعتیاد در ردیف اول این ناهنجاری هاست و بر اساس سیاست های ابلاغی، مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا پیگیری می شود.

 این مقام مسئول با اشاره به این که بر اساس آمار، 90 درصد از مردم نسبت به بحث اعتیاد نگران هستند، افزود: امروز هیچ خانواده ای نباید در این خصوص احساس امنیت کند، چرا که همه اقشار مردم و همه جوانان ما در معرض تهاجم دشمن قرار دارند.

 بالاترین مقام اجرایی دولت در شهرستان آق قلا با بیان این که ضعف اعتقادات دینی مهم ترین عامل ابتلا به مواد مخدر و افتادن در دام اعتیاد است، گفت: خانواده ها نباید نسبت به این موضوع و سرنوشت جوانان و فرزندان خود بی تفاوت باشند.

 وی با بیان این که نظارت کامل بر جوانان و نوجوانان عامل بازدارنده اعتیاد است، افزود: ما نسبت به تربیت جسمی و باورهای دینی جوانان مسوول هستیم و برای در امان ماندن از اعتیاد باید آنها را به حضور در محافل دینی و قرآنی تشویق کنیم.

 فرماندار شهرستان آق قلا آشنا کردن جوانان و خانواده ها با پیامدها و اثرات سوء مصرف مواد مخدر را نیز ضروری دانست و گفت: این موضوع نیز عاملی در جهت پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.

 وی همراهی مردم را ضرورت موفقیت در بحث مبارزه با اعتیاد دانست و گفت: همان طور که رمز پیروزی ما در دفاع مقدس، همراهی مردم بود در مسیر مبارزه با مواد مخدر نیز بدون همراهی مردم امکان موفقیت وجود ندارد.بزرگترین کمکی که مردم در این راستا می توانند انجام دهند این است که هر فرد نسبت به خانواده و اطرافیان خود بی تفاوت نباشد و خود را در قبال سرنوشت جوانان مسوول بداند.

همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

 

همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

 

همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

 

همراهی مردم لازمه مبارزه با مواد مخدر است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 717
  • کد خبر : 22227