عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش برگزار شد

در فضایی صمیمی و دوستانه :

نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش برگزار شد

نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش ، اولین نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش در سال 95 در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حسن خسروی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر آماری کلی از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارائه و وضعیت شهرستان در این حوزه را تشریح نمود.

وی در همین رابطه گفت: بررسی آمارها نشان می دهد که وضعیت خوبی را در بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان داشته ایم. مجموعه اقداماتی در سطح شهرستان انجام داده ایم که حاصل آن نا امن کردن فضا برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر بوده است.

فرماندار گالیکش افزایش بازرسی ها در سطح شهرستان، شناسایی و جمع آوری معتادین از سطح شهر،پاکسازی مناطق آلوده و گشت مشترک برای شناسایی فضاهایی که ممکن است مواد روانگردان در آنجا ارائه شود(نظیر داروخانه ها، عطاریها و ...)  را از جمله برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اعلام نمود.

وی برگزاری دوره های آموزشیرا از مهمترین برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان هم در مقوله پیشگیری و هم بحث درمان برشمرد و ادامه داد: این آموزشها شامل مهارت های زندگی،اموزشهای عقیدتی و فنی و حرفه ای و همکاری و هماهنگی با مراکز علمی و دانشگاهی بوده است. در ادامه این مراسم خبرنگاران حاضر در جلسه به طرح سوالات خود در موضوعات مختلف پرداختند و با فرماندار گالیکش به گفتگو نشستند.

اختصاص بودجه لازم برای اشتغال معتادین رها یافته از مواد مخدر،اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری با توجه به موقعیت و ظرفیت های خوب شهرستان ، واگذاری پارک جنگلی کاجستان به شهرداری ، حل معضل سد معبر توسط شهرداری  و .... از جمله سوالات و مباحث مطرح شده در این جلسه بود که فرماندار گالیکش به همه آنها مفصلا پاسخ داد.

خسروی در همین رابطه گفت: در زمینه گردشگری برنامه هایی داریم ولی لازمه عملی شدن این برنامه ها مشارکت مردم است.آنچه وظیفه ماست شناسایی و معرفی نقاطی است که زمینه های لازم برای جذب گردشگر  و سرمایه گذاران را دارد که ما انجام داده ایم. ما با حضور فعالین گردشگری کل کشور و مسئولین میراث برنامه متمرکزی را  در شهرستان برگزار کرده و پتانسیل ها را به آنها ارائه کردیم. سرمایه گذاران مختلفی را هم از داخل و هم از خارج کشور و ظرفیت ها را به آنها معرفی کردیم.

از جمله برنامه هایی که می تواند در سطح شهرستان تاثیر داشته باشد بحث بوم گردی و ده گردشی است که خوشبختانه در استان تسهیلات خوبی تا سقف 100 میلیون تومان با درصد پایین پرداخت می کنند.

چند طرح گردشگری هم ارائه کرده ایم که در حال طی مراحل قانونی است.چندین متقاضی احداث هتل نیز داشته ایم که برخی در مرحله مطالعه و طراحی است و امیدواریم که در سال 95 به نتیجه برسیم.

مقام ارشد دولت در ادامه ضمن دعوت از همه شهروندان در راستای ورود به مسئله گردشگری گفت: در بخش کشاورزی نیز چندین برنامه در دستور کار داریم . مردم باید پای کار بیایند ، شرکت هایی را تاسیس کنند تا انشاء الله عده ای از مردم بواسطه این اقدامات مشغول بکار شوند.

وی کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن، ایجاد گلخانه ها با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی،پرورش زنبور عسل و توسعه کارگاههای کوچک و زود بازده را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: برنامه داریم تا سال آینده حدودا 100 هکتار از زمینهای کشاورزی را زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.

ارتباطی که با پارکهای علم و فناوری کشور برقرار کرده ایم این آمادگی را داریم که طرح های تضمینی را به شهروندان متقاضی و جویای تولید و اشتغال معرفی کنیم که یکی از آنها همین بحث فرآوری گیاهان دارویی است.

نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش برگزار شد

 

نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش برگزار شد

 

نشست آزاد خبرنگاران با فرماندار گالیکش برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 633
  • کد خبر : 22351