عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم به اخبار واقعی دنیا نیاز دارند، رسانه ها در اطلاع رسانی کوتاهی نکنند


مردم به اخبار واقعی دنیا نیاز دارند، رسانه ها در اطلاع رسانی کوتاهی نکنند

مردم به اخبار واقعی دنیا نیاز دارند، رسانه ها در اطلاع رسانی کوتاهی نکنند

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس باتاکید برضرورت اطلاع رسانی درست به مردم توسط رسانه های ارتباط جمعی، گفت: امروز عامه مردم به اخبار واقعی نیاز دارند و رسانه ها نباید دراین خصوص کوتاهی کنند.
مهندس محمد حمیدی درمراسم آغاز به کار دفتر خبرگزاری تسنیم درشرق استان گلستان به مرکزیت گنبدکاووس که با حضور مدیرکل امور استان های این رسانه برگزار شد، اظهار داشت: کوتاهی رسانه های داخلی در اطلاع رسانی درست و واقعی، فضا را برای اطلاع رسانی نادرست رسانه های معاند فراهم می کند.
وی گفت: امروز در عصر ارتباطات و اطلاعات، تولید اطلاعات درست و واقعی مورد نیاز افکار عمومی (مردم) مهم است و هر رسانه ای که در این اقدام زودتر عمل کند، موفق تر است.
مهندس حمیدی اضافه کرد: امروز کشورهای حامی تروریسم با نفوذ در رسانه های جهان، مانع از انعکاس واقعیت های تاسف بار در کشورهای یمن، سوریه و عراق می شوند درحالی که این برخلاف رسالت حرفه ای رسانه ها می باشد.
وی تصریح کرد: خبرنگاران به واسطه رسالت سنگین، ظریف و مهمی که در اطلاع رسانی به افکار عمومی برعهده دارند، باید واقعیات را به مردم منعکس نمایند زیرا امروز مردم به اطلاعات درست و واقعی نیاز دارند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با ابراز گله مندی از برخی پایگاه های خبری بدون مجوز در سطح کشور، استان گلستان و گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: این رسانه ها که بیشتر درفضای مجازی فعالیت دارند، بدون دانش و نگاه حرفه ای تنها به اخبار پراکنی آنهم اخبار کذب مبادرت می کنند.
حمیدی گفت: فعالیت و اخبار این گونه رسانه ها که لازم است، مجوزهای قانونی را برای فعالیت خود اخذ نمایند، بیشتر برای نظام هزینه ایجاد می کند زیرا بیشتر اخبار آنان فضای ناامیدی در جامعه ایجاد می کند.
وی با قدردانی از راه اندازی دفتر خبرگزاری تسنیم در این شهرستان، اضافه کرد: گنبدکاووس مرکز شش شهرستان دیگر واقع درشرق گلستان است که هر کدام ظرفیت های زیادی برای فعالیت رسانه ای دارند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این مراسم، اصحاب رسانه را چشم نظام دانست و گفت: بهترین رسانه درنظام جمهوری اسلامی رسانه ای است که علاوه بر کیفیت اخبار، انصاف را نیز در اطلاع رسانی رعایت نماید.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی افزود: رسانه ها بایستی به دولت کمک کنند و با انعکاس صحیح عملکرد دولت به موفقیت بیشتر آن کمک نمایند زیرا موفقیت دولت، موفقیت نظام است.
وی با بیان اینکه خبرگزاری موفق است که افکار عمومی از اخبار آن زده نشوند، گفت: وقتی رهبری که چشم بینای نظام هستند از مجموعه دولت و دیگر ارکان نظام دفاع می کند، رسانه ها نیز باید در راستای منویات معظم له حرکت نمایند.
حجت الاسلام فتحی با انتقاد از برخی کشمکش های رسانه ای کشور، اضافه کرد: اینگونه کشمکش ها که نوعی خودزنی از درون است، فضا را برای سوء استفاده رسانه های معاند فراهم می کند.
وی بابیان اینکه کسی مخالف انتقاد رسانه ها نیست، تصریح کرد: انتقاد خوب است اما باید خروجی انتقادها منافع مردم و نظام باشد در غیر اینصورت به منافع مردم و نظام خسارت وارد می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با اشاره به وجود وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب اسلامی در این شهرستان، برلزوم تلاش بیشتر رسانه ها برای تقویت این وحدت که درجهان اسلام کم نظیر است، تاکید کرد.
در پایان این مراسم دفتر خبرگزاری تسنیم درشرق استان گلستان به مرکزیت گنبدکاووس در محل طبقه فوقانی پاساژ شهرداری این شهر افتتاح و فاطمه عبدی از خبرنگاران این منطقه به عنوان سرپرست این دفتر معرفی شد.

مردم به اخبار واقعی دنیا نیاز دارند، رسانه ها در اطلاع رسانی کوتاهی نکنند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 768
  • کد خبر : 22394