عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی شهرستان ترکمن برگزار شد


نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی شهرستان ترکمن برگزار شد

نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی شهرستان ترکمن برگزار شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن؛ نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی شهرستان ترکمن با موضوع گروه کاری مناسبتها و عفاف و حجاب، با حضور شیرنگی معاون فرماندار، کوهستانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و سایر اعضا در محل آن اداره برگزار شد.

شیرنگی معاون فرماندار  ضمن گرامیداشت 21 تیر روز ملی عفاف و حجاب و تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر و دهه کرامت در این جلسه اظهار داشت: در طول سال مناسبتهای ملی و مذهبی زیادی  در جهت  حفظ و پررنگ کردن ارزش های دینی مذهبی و ملی در سراسر کشور، استانها و شهرستان ها برگزار می شود که بایستی برنامه ریزی هایی جهت برگزاری باشکوه آنها از جمله دهه کرامت که در پیش روست انجام دهیم.

وی گفت: حجاب از ضروریات دین اسلام و یک امر فطری است و هدف اسلام سعادت و کمال انسان هاست و دستورات دینی هم در همین راستاست.

شیرنگی افزود: موضوع حجاب همواره مورد هجوم دشمنان ما بوده بطوریکه پیوسته سعی دارند از طریق جنگ نرم و نفوذ در فرهنگ جامعه ما به اهداف شومشان دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه رضاخان به تقلید از آتاتورک رهبر ترکیه در ایران اقدام به عمل پلید کشف حجاب کرد گفت: شاید فرهنگ ابتذال و برهنگی در فرهنگ اروپایی جواب دهد و ارزش محسوب شود ولی در جوامع اسلامی که بر پایه ارزش های اسلامی و قرآنی هستند جواب نمی دهد و ضد ارزش است، چنانکه در زمان پیاده سازی این طرح رضاخان با سد و مقاومت عظیم مردمی روبرو شد از آن جمله واقعه مسجد گوهرشاد بود.

در ادامه معاون فرماندار راهکارهایی برای جلوگیری از ترویج بی حجابی و بد حجابی ارائه داد از جمله: آموزش از سنین کودکی و پایه، ترویج فرهنگ غیرت در مردان، آگاهی از تبیین فلسفه حجاب، آگاهی از مضرات بی حجابی، عدم حضور غیر ضروری زنان در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج مشاغل خانگی برای عدم حضور متعدد زنان در جامعه، ترویج فرهنگ نماز.

نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .