عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حساسیت‌ها نسبت به مبارزه با مواد مخدر پر رنگ تر شود

فرماندار در چهارمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا:

حساسیت‌ها نسبت به مبارزه با مواد مخدر پر رنگ تر شود

حساسیت‌ها نسبت به مبارزه با مواد مخدر پر رنگ تر شود

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت:حساسیت ها نسبت به مبارزه با مواد مخدر پررنگ تر شود.

 صبح امروز دوشنبه 28 تیر ماه،چهارمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا به ریاست "الیاس هیوه چی"فرماندار و با حضور اعضاء این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه چی" در این جلسه اظهار داشت: اگر امروز به یک وضعیت مطلوب در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد رسیده‌ایم نتیجه تلاش صادقانه و خالصانه همه دست‌اندرکاران امر است،البته این موفقیت‌ها نباید مسوولان را از ادامه راه غافل کند،چرا که هنوز کارهای بزرگی مانده است که باید انجام دهیم.

 فرماندار شهرستان آق قلا با بیان این که هیچ خانواده‌ای از گزند اعتیاد در امان نیست، گفت: متاسفانه با تغییر سبک زندگی،بی‌تفاوتی نسبت به فرزندان در خانواده‌ها بیشتر شده است، در حالی که تجدد و مدرن بودن به معنی آزاد گذاشتن فرزندان نیست و این شیوه مدرن شدن هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

 وی با تاکید بر افزایش اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان نسبت به خطرات اعتیاد، گفت: باید واقعیت‌ها را گفت تا خانواده ‌ها گمان نکنند که هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند، بلکه باید همواره مراقب باشند تا به دام اعتیاد نیفتند.

 این مقام مسئول بر شناسایی علل گرایش جوانان به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مراکز علمی و تحقیقاتی باید در این زمینه کار کنند تا نسبت به مقابله با گرایش جوانان به مواد مخدر برنامه داشته باشیم، چرا که تنها مقابله با عرضه و تقاضا کافی نیست.

 رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا،طرح پایش اعتیاد در واحدهای تولیدی و جامعه کارگری را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: نتایج این طرح نشان داد که برخلاف آنچه تصور می‌شود اعتیاد مخصوص بیکاران نیست و کارگران و نیروی انسانی بخش تولید نیز هدف دشمنان قرار دارند.

 وی با بیان اینکه دشمنان، دانشجویان و دانش آموزان را هدف قرار داده اند،ادامه داد: باید برای آگاهی سازی و پیشگیری از ابتلای این دو قشر به مصرف مواد مخدر تلاش جدی تری صورت گیرد و آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز نسبت به شناسایی مکان ها و مسیرهایی که برای دانش آموزان و دانشجویان خطرناک است و احتمال حضور توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان زیاد است، اقدام و آن ها را به مقامات امنیتی و انتظامی معرفی کنند.

 "هیوه چی" با بیان اینکه متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزی به حدی است که حتی قشر تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است افزود:لازم است با فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه اقدام کرد و راه های نفوذ و گسترش مواد مخدر در جامعه را سد کنیم.

 وی آگاه سازی ،اطلاع رسانی ،برگزاری همایش ها و سمینار ها و کلاسهای آموزشی ،بخصوص ارائه آموزش های لازم در مدارس،دانشگاهها و غیره و همچنین لزوم شناسایی نقاط آسیب پذیر از مهمترین مباحث در راستای مقابله با مواد مخدر دانست.

حساسیت‌ها نسبت به مبارزه با مواد مخدر پر رنگ تر شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 787
  • کد خبر : 22891