عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آگاهی‌بخشی عمومی،رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم

فرماندار در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آق قلا:

آگاهی‌بخشی عمومی،رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم

آگاهی‌بخشی عمومی،رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت:آگاهی بخشی عمومی،رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم است.

 جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آق قلا با حضور"الیاس هیوه چی"فرماندار و اعضاء این کارگروه در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه چی" با بیان اینکه بسیاری از جرائم به دلیل ناآگاهی از قوانین به وقوع می‌پیوندد، افزود: ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به قانون و جرائم از بسیاری از بزه‌ها مخصوصاً در بین کسانی که برای اولین بار مرتکب جرم می‌شود مؤثر است.

 فرماندار شهرستان آق قلا بابیان اینکه باید بیشتر در همه حوزه‌ها به مقوله پیشگیری توجه شود ، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری با سه مقوله پیشگیری فرهنگی - اجتماعی، مذهبی و حقوقی و قضایی مواجه هستیم و در این راستا دو مقوله اول بسیار مهم و حائز اهمیت هستند .

 وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه درزمینهٔ پیشگیری از وقع جرم وظیفه دارند و نباید نسبت به این مهم که رفاه اجتماعی به دنبال دارد بی‌توجه باشند، افزود: پیشگیری اجتماعی با مشارکت مردم تأثیرگذارترین اهرم برای کاهش جرائم است و باید دانست همه دستگاه‌ها در امر مهم پیشگیری مسئولیت دارند و اگر هم‌افزایی و تعامل فرهنگی،دینی و قضایی به‌خوبی داشته باشند قطعاً در اهداف موردنظر تأثیرگذار است.

 این مقام مسئول در شهرستان،آموزش مستمر و فرهنگ‌سازی مداوم را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: ما نباید احساس کنیم که جرائم اجتماعی ناشی از برخی هجمه‌ها و تهدیدها است بلکه در کنار مراقبت از این اصل باید فرهنگ درست، رفتار سالم و حرکت اجتماعی مؤثر را نهادینه کرده و از عواقب وقوع جرم مردم را آگاه کنیم.

 وی نقش علماء و روحانیون در پیشگیری از وقوع جرم را بسیار تاثیرگذار خوانده و بیان کرد: کلیه قوانین و مقررات در نظام اسلامی باید با قانون اساسی و شرع انور اسلام تطبیق داده شود و روحانیت می توانند محور اصلی پیشگیری وقوع جرم باشند.

 رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان آق قلا با تاکید بر اینکه افزایش طلاق جامعه را تهدیدات می کند، بیان کرد: طلاق در مجموعه قوانین جرم نیست ولی می تواند مقدمه ای برای ارتکاب جرایم باشد و برای حل معضل طلاق باید برنامه های کارشناسانه ای تدوین نمود.

آگاهی‌بخشی عمومی،رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم

 

آگاهی‌بخشی عمومی،رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 698
  • کد خبر : 22954