عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش علی آبادکتول برگزارشد


چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش علی آبادکتول برگزارشد

چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش علی آبادکتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با حضور احمد تجری‌مفرد فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش برگزار شد .

تجری‌مفرد با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که مقام معظم رهبری نامگذاری فرمودند ، اظهار داشت : می‌بایست با برنامه به سمت توسعه و خودکفایی و اتکای به درون حرکت کرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زمینه و بستر اشتغال ایجاد شود و یکی از راه‌های تقویت هنرستان‌ها را آموزش مهارت‌های مختلف برای دانش‌آموزان دانست .

وی در جهت اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی عمومی در سطح رسانه‌ها و مدارس از اهمیت کافی برخوردار است و افزود : مصرف‌گرایی را کاهش دهیم و به سمت تولیدات داخلی رفته و دانش‌آموزانی تربیت کنیم که متناسب با نظام اسلامی باشند .

تجری‌مفرد تصریح کرد : با اهدافی که در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در شورای آموزش و پرورش جهت پیشرفت تحصیلی ، آموزشی و عمرانی تعیین شده بود بحمدالله مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در سطح استان رشد قابل قبولی را داشته و موجب ارتقای علمی شهرستان گردیده است .

علمشاهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان امتحانات نهایی و کنکور با برنامه تدوین شده و با تمام امکانات به خوبی برگزار گردید و روند برگزاری کنکور با جلسات و هماهنگی‌های صورت گرفته در جهت اجرا و امنیت آن با تعامل مثبت برگزار و در نهایت امنیت آزمون سراسری برگزار گردید .

وی به طرح اوقات فراغت در مدارس اشاره کرد و افزود : با تشکیل کلاس‌های قرآنی ، ورزشی و... در حال اجراست و از خانواده‌ها خواستند که فرزندان خود را در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی ثبت نام نمایند .

علمشاهی از مساعدت و همکاری صمیمانه فرماندار ، مسئولین دستگاه‌های اجرایی که در زمینه رشد و بالندگی این مدیریت نقش داشتند و توجه جدی نمودند تشکر و قدردانی نمودند .

علی‌آبادی معاون آموزش متوسطه به دستورالعمل وزارت و اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دهم اشاره کرد و گفت : با کمترین اشکال اجرا گردید و تلاش می‌شود که رضایت دانش‌آموزان و خانواده‌ها و علاقه‌مندی در رشته‌ها لحاظ گردید و با افزایش درخواست دانش‌آموزان به سمت رشته‌ی تجربی بسیار زیاد است و ضرورت دارد که افزایش سهمیه جذب در این رشته ایجاد شود .

علی‌آبادی اضافه کرد : در جهت پیشرفت تحصیلی در آینده به رشته ابتدایی و دانش‌آموزان آن توجه جدی‌تر و با برنامه مدون ضرورت دارد .

ایشان به سال تحصیلی ۹۵-۹۴ اشاره کرد و اظهار داشت : سطح معدل شهرستان افزایش یافته و در ۱۳ عنوان درسی بالای میانگین کشوری رشد داشته‌ایم و تراز علمی شهرستان در حال رشد می‌باشد و ساختن آینده با تربیت دانش‌آموزان مجهز به علم و دانش و متعهد میسر می‌شود و پیشرفت حاصله با همدلی و همفکری مسئولین شهرستانی و مدیریت و مدارس بدست آمده است .

علمشاهی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گزارشی از فعالیت‌های مدیریت طی ۲ سال قبل را بیان نمود و افزود : در شاخص‌های تعیین شده رشد حاصل شده است و نیروهای ستادی با حفظ اعتدال‌گرایی و روحیه جهادی و توجه مشورت و افزایش مشارکت و استفاده از خردجمعی را سرلوحه امور قرار دادند .

علمشاهی در بخش انجمن اولیاء و مربیان ۶ رتبه کشوری و ۱۶ رتبه‌ی استانی مدارس کسب نموده‌اند و همچنین رتبه علمی شهرستان در دوره‌های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه دوره اول و دوم ارتقاء یافته است و پذیرش دانش‌آموزان در رشته‌های پزشکی نشان از رشد دانش‌آموزان و همچنین در زمینه‌های عمرانی ۲۰ پروژه عمرانی به ثمر نشسته است که مهمترین آنها پروژه مرکز آموزشی ، پژوهشی فرهنگیان ، کانون پرورش فکری کوکان ، استخر فرهنگیان می‌باشد که در دست اجراست و تجهیز و بهسازی مدارس در جهت امور رفاهی به نحوه مطلوبی با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته است .

لازم به ذکر است اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات و پیشنهاداتی را ارائه نمودند .

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .