عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، بیانی مدیر کل اداری و مالی استانداری، قدمنان مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری، فیروزی فرماندار، معاون فرماندار، بخشدارن تابعه و سایر اعضای شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: شهرستان ترکمن از ویژگی ها و پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، این شهرستان یک ایران کوچک است که اقوام مختلف در اینجا سکونت دارند و علیرغم تفاوت های نژادی، فرهنگی و مذهبی و همه مردم در کنار هم با وحدت و برادری کامل زندگی می کنند.

وی افزود: مردم شهرستان ترکمن یکی از مشارکت پذیرترین شهرستانهای استان است که انتخابات شاخص مهمی  است که نشاندهنده صحت این مطلب است. مردم این شهرستان دلبسته نظام و انقلاب هستند و بیش از 11 شهید در راه انقلاب و دفاع از میهن داده اند.  اتحاد و انسجام آنها زبانزد است که موجبات ترقی و توسعه را فراهم آورده است.

فرماندار گفت: شهرستان ترکمن بالاترین درصد باسوادی را در بین شهرستانهای استان دارد، ولی با توجه به وسعت کم و اینکه بخش کمی از زمینهای کشاورزی آبی بوده و بخش اعظم زمین زی کشت آن دیمی است جزو شهرستان های محروم می باشد.

وی اظهارداشت: مهمترین مشکل شهرستان ما بیکاری است. بندرترکمن  از ظرفیت و پتانسل های خوبی برخوردار است که با برنامه ریزی و حمایت های استان یقینا این مشکل نیز خواهد شد. از جمله یکی از ظرفیت های بی نظیر شهرستان، جزیره آشوراده می باشد که تاکنون موفق به استفاده بهینه از آن نشدیم  خصوصا با مدیریت دوگانه محیط زیستی که نیاز به پیگیری جدی از سوی مسئولین استانی دارد.

فیروزی  با اشاره به آمار 870 هزار نفری گردشگران که در نوروز امسال به شهرستان وارد شدند تصریح کرد: ظرفیت ساحل ظرفیت برجسته ای برای شهرستان است که با برنامه ریزی درست و دعوت از سرمایه گذاران می تواند ظرفیت مالی و در نتیجه اشتغال و زمینه توسعه پایدار را در شهرستان فراهم کند.

فرماندار در زمینه صنایع دستی که یکی از ظرفیت های مهم شهرستان است از اولین جشنواره فرش ترکمن در شهریور امسال خبر داد و گفت: این ظرفیت ها بایستی به مردم استان و کشور معرفی شود.

وی در ادامه ماهیان آبزی اشاره کرد و آن را یکی از پتانسیل های خوب شهرستان برشمرد و گفت: متاسفانه شرایط خوبی ندارد و قاچاق ماهیان استخوانی یکی از معضلات بزرگ شهرستان است و افزود: با ارائه برنامه های نوین و با ایجاد فضای جدید و سرمایه گذاری بایستی این معضل را حل کنیم.

فیروزی تصریح کرد: در حوزه صنایع بایستی به شهرک های صنعتی بیشتر توجه شود و سرمایه گذاران مورد حمایت قرار گیرند و واحدهای تولیدی که بخاطر وجود مشکلات تعطیل شده اند از طریق ایجاد نقدینگی مورد حمایت قرار گیرند تا دوباره وارد چرخه تولید شوند و در حوزه مدیریت شهری و ساحل نیز برای رفع موانع و مسکلات در تلاش هستیم.

فرماندار افزود: این شهرستان نیاز به حمایت جدی دارد و ان شاا.. با حمایت استاندار و همه مسئولین استانی و شهرستانی بتوانیم مشکلات شهرستان را حل کنیم و آن را به سمت توسعه هدایت کنیم.

ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر و دهه کرامت و روز خبرنگار، با اشاره به واقعه منا از مرحومه مرجان نازقلچی فرماندار فقید شهرستان ترکمن یاد کرد و اظهار داشت: شهرستان ترکمن یکی از بهترین شهرستان های استان ماست. تعامل و همکاری و همراهی و حضور در صحنه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی مردم این شهرستان را در سطح استان به عنوان مردمی نمونه معرفی کرده است. و افزود: ان شاا.. شما مدیران هم قدر مردم را بدانید و در جهت خدمات رسانی به مردم تلاش کنیم.

ربیعی تصریح کرد: شهرستان ترکمن به دلیل نقطه ی استقرار آن یکی از بخشهای مهم توسعه استان گلستان است و فلسفه اصلی تشکیل حکومتها را خدمت رسانی به مردم و ایجاد امنیت پایدار عنوان کرد و ضمن تشکر از همه نیروهایی که در زمینه امنیت کار می کنند بخاطر بهترین شرایط امنیتی ایجاد شده در کشور در سطح منطقه و دنیا گفت: همه مدیران موظفیم در جهت رضایت و خشنودی و خدمت به مردم تمام تلاش خود را بکنیم.

معاون استاندار در ادامه با تاکید بر این که نظام های جمهوری بر پایه رای مردم استوار هستند افزود: قدرت با سیاست رای مردم و جمهوریت نظام جابجا می شودو این مردم هستند که با توجه به شعارهای نامزدها آن ها را بر میگزینند. وی گفت: دولت یازدهم دولت تدبیر و امید هم شعاری برای خود داشته و به آن پایبند است از جمله شفافیت در کار، خدمت بیشتر به مردم ایجاد آرامش، همگرایی قومی و ایجاد وحدت در کشور که دستورالعمل اصلی کار ماست و موظفیم در راستای آن تلاش کنیم.

ربیعی با بیان خصوصیات استان گلستان و آینده توسعه آن گفت: تمام دستگاههایی که بخشی از وظیفه حاکمیتی را به عهده دارند بایستی در این زمینه نقشه راه داشته باشند و با هدفگذاری حرکت کنند.

وی افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به فهم مشترکی دست پیدا کنیم و پازل های اصلی ان را بدانیم تا در مسیر رسیدن به آن بدرستی گام برداریم.

در ادامه 5 محور اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری را بیان کرد: 1- درونزا بودن یعنی تکیه بر تولید ملی 2- برونگرایی یعنی فروش و صادرات تولیدات به کشورهای خارجی و بازاریابی بین المللی و کسب درآمد و ارز 3- دانش بنیان بودن یعنی با استفاده از دانش روز و فرمولهای علمی جدید افزایش سطح تولید، تولید محصولات جدید و رقابت پذیر در بازار جهانی و قابل تجاری سازی 4- عدالت بنیان بودن یعنی ایجاد شرایط برای توزیع عادلانه  و نسبتا قابل قبول ثروت و درآمد در بین همه افراد جامعه 5- مردمی بودن، و افزود: اگر این 5 محور هماهنگ نباشند اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

 معاون استاندار گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیست بلکه یک اقتصاد ملی می باشد که همه اقشار جامعه می توانند و باید در آن نقش داشته باشند.

وی در ادامه به بیان اقدامات انجام شده در استان در راستای این 5 محور پرداخت و در پایان از همه مسئولین خواست امکانات و ظرفیتها را در مسیر توسعه اقتصاد و درآمدزایی و اشتغال قرار دهند.

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .