عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه گروه کاری حقوق کودک کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا برگزار شد

به همت مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری:

اولین جلسه گروه کاری حقوق کودک کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا برگزار شد

اولین جلسه گروه کاری حقوق کودک کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا برگزار شد

 به همت مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان آق قلا،اولین جلسه گروه کاری حقوق کودک کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا با حضور اعضاء این گروه کاری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،این گروه کاری با موضوع بررسی و رصد وضعیت حقوقی کودکان و نوجوانان شهرستان در حوزه های مختلف از جمله وضعیت کودکان بازمانده ازتحصیل،وضعیت مرگ ومیر،کودکان کار و خیابانی،فقر غذایی،بیماری های خاص و پیگیری مشکلات کودکان حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه تشکیل جلسه داد.

 مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان آق قلا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کودکان گفت : کودکان نیازمند توجهات ویژه هستند چرا که آنها توانایی مراقبت از خودشان را ندارند و متاسفانه مرگ و میر اکثر کودکان در اثر بی توجهی و غفلت صورت می گیرد که لازم است در این خصوص آگاه سازی ها و اقدامات اجرایی از سوی متولیان صورت گیرد.مباحث مربوط به حوزه زنان و خانواده و كودكان و نوجوانان نياز به يك هم‌افزایی و هماهنگي بين دستگاهي دارد و با تشكيل گروه كاري پیش‌زمینه تبادل‌نظر براي تشكيل كارگروه حمايت از حقوق كودكان و نوجوانان فراهم می‌شود.

 وي بابیان اينكه تشكيل يك اتاق فكر می‌تواند ما را دررسیدن به اهداف موردنظر موفق‌تر نمايد گفت: بايد با استفاده از اساتيد دانشگاه، افراد صاحب‌نظر، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، مشكلات مربوط به حوزه كودك و نوجوان موردبحث و تبادل‌نظر قرار گيرد.

 "پوری" با اشاره به اينكه می‌توان از پتانسيل خيرين و مؤسسات خيريه در حوزه كودك و نوجوان نيز استفاده كرد افزود: از طريق كارگروه حقوق كودك و نوجوانان می‌توانیم در رابطه با مشكلات كودكان از قبيل: كودكان بد سرپرست و بی‌سرپرست، کودک‌آزاری، كودكان دربند، طرح‌هایی را تعريف و اجرائی نمائیم.

اولین جلسه گروه کاری حقوق کودک کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 967
  • کد خبر : 23749