عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل شرکت های سهامی زراعی منطبق با سیاستهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی است


تشکیل شرکت های سهامی زراعی منطبق با سیاستهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی است

تشکیل شرکت های سهامی زراعی منطبق با سیاستهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه بررسی تشکیل شرکت سهامی زراعی و تولیدی درمنطقه با مثبت خواندن اجرای برنامه تشکیل شرکت های سهامی زراعی که منطبق با سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی است ، گفت: افزایش درآمد مردم و تولیدات کشاورزی درسایه حمایت و نظارت های دولتی و حاکمیتی از نکات برجسته این شرکت ها است.
مهندس عبدالقدیر کریمی بابیان اینکه راه اندازی شرکت سهامی زراعی درگنبدکاووس درسه منطقه مرزی کرند، قیزلز و تنگلی و روستاهای همجوار آن در دستور کار قرار دارد، افزود: در این شرکت ها، 80 درصد سود حاصل از فعالیت های تولیدی و زراعی بین سهامداران توزیع می شود.
معاون دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از اجرای برنامه تشکیل شرکت های سهامی زراعی و تولیدی در استان های مختلف کشور با هدف یکپارچه سازی اراضی زراعی خرد و افزایش بهره وری در تولید خبر داد.
خسروی اظهار داشت: برای راه اندازی این شرکت ها، امکان سنجی و آماده کردن تمهیدات اجرایی آن براساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برنامه راه اندازی شرکت های سهامی زراعی و تولیدی در 12 استان کشور بویژه در استان های مرزی با وسعت تحت پوشش 100 هزار هکتار درحال پیگیری و انجام است.
خسروی با بیان اینکه تشکیل این شرکت ها در هر استان براساس مصوبه شورای ماده 17 و تصمیم مدیران استانی عضور این شورا می باشد، اضافه کرد: تشکیل این شرکت ها در اراضی ملی و مردمی خواهد بود و دولت نیز حمایت و نظارت ویژه ای بر آن دارد.
معاون دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، ارتقای سطح بهره وری از منابع آب و خاک، توسعه زنجیره های تامین و ارزش بخش کشاورزی و افزایش سهم بهره برداران از ارزش افزوده این بخش و ارتقای سطح فناوری در حوزه تولید را از دیگر مزایای راه اندازی این شرکت ها دانست و گفت: شرکت های سهامی زراعی، نقش مهمی درتوسعه و افزایش درآمد اعضای تحت پوشش دارد.
خسروی با اشاره به خالی از سکنه شدن 30 هزار روستا در کشور افزود: تشکیل شرکت های زراعی و تولیدی در این روستاها به بازگشت روستاییان و تولید محصولات زراعی و باغی کمک می کند.
وی اضافه کرد: قرار است درصورت همکاری مدیران و مردم، برنامه تشکیل شرکت سهامی زراعی در گلستان در چهار نقطه از این استان به مرکزیت گنبدکاووس با وسعت 7500 هکتار تشکیل شود.
محمدرضا جامی معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان نیز دراین جلسه از فعالیت 70 شرکت تعاونی تولیدی با 19 هزار و 100 عضور در 206 روستای این استان با 133 هزار هکتار اراضی تحت پوشش خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان نیز در این جلسه بااشاره به مشکلات کمبود آب در این استان، گفت: هرگونه اجرای طرح های بخش کشاورزی در اراضی ملی و مردمی بایستی براساس سند آمایش سرزمین این استان که تدوین و تصویب شده است، صورت گیرد.
ابوطالب قزلسفلو با اعلام موافقت کلی منابع طبیعی با اجرای برنامه تشکیل شرکت های سهامی زراعی در این استان، افزود: توجه به افزایش تولید در واحد سطح به جای توسعه اراضی کشاورزی از دیگر الزامات در اجرای طرح ها و برنامه های حوزه کشاورزی است که باید مورد توجه جدی مدیران در گلستان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه استان گلستان به سمت بیابانی شدن پیش می رود و امسال ردیف بودجه مستقل برای طرح های بیابان زدایی نیز دریافت کرده است، گفت: کمبود منابع آبی، فعالیت ها و سرمایه گذاری ها جدید بخش کشاورزی در اراضی موجود را ضروری کرده است.

تشکیل شرکت های سهامی زراعی منطبق با سیاستهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی است

 

تشکیل شرکت های سهامی زراعی منطبق با سیاستهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 837
  • کد خبر : 23862