عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید است

فرماندار گرگان:

هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید است

هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان ، با نزدیک شدن به هفته دولت وگرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، جلسه شورای اداری شهرستان گرگان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

"سیدعباس حسینی"سرپرست فرمانداری مرکز استان در جلسه شورای اداری شهرستان باگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنربیان داشت: هفته دولت امسال یادمان شهیدان رجایی و باهنر را در شهرستان خواهیم داشت واین هفته فرصت مناسبی برای معرفی خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی در جهت فعالیت دستگاه ها درسال آتی می باشد.

وی بیان داشت: در جهت محرومیت زدایی در شهرستان و روستاها تلاش شد با حمایت مسئولان استانی ضریب اعتباری شهرستان افزایش چشمگیری داشت که با توجه به جذب بودجه بالغ بر 520میلیارد ريال در شهرستان مبلغ 320میلیارد ریال از اعتبارات ماده 180و بالغ بر 200میلیارد ريال از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (استانی) لحاظ گردید که نسبت به سال گذشته 5/2برابر سال گذشته اعتبار برای شهرستان پیش بینی شده است .

رویکرد ما درروستاهای شهرستان گرگان ایجاد شغل پایدار است

دکتر حسینی به اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت : در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری ،رویکرد اول ما درروستاهای شهرستان گرگان ایجاد شغل پایدار است .

سرپرست فرمانداری گرگان سپس افزود رویکرد دیگر ما اجرای فعالیت های فرهنگی مبتی بر اجتماع در روستاها است و بر اساس رویکرد به این باوریم مشکلات روستاها را توسط همیاری مردم حل کنیم.

وی یادآور شد: اجرای طرح شهید شوشتری در روستاهای قزاق محله و قلعه محمود در جهت بهسازی مناطق محروم ،بیش از 27دستگاه وارد عمل شدند که سعی در محرومیت زدایی از چهره این دو روستا دارند که باید سایر دستگاه ها نیز با اجرای برنامه های فرهنگی در این مناطق در کنار فعالیت های عمرانی کمک نمایند تا طرح به نحو احسن اجرایی گردد و مردم نیز بتواند نگاه فرهنگی را در زندگی خود لمس نمایند.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی هرچه بیشتر طرح های خدمت رسانی و وظیفه مندی دولت در بخش اقتصادی و زیرساختی در مناطق روستایی شد

مدیران ادارت شهرستان با خرید صنایع دستی به ترویج آن کمک کنند

دکتر حسینی در ادامه گفت : مدیران ادارات شهرستان با کمک و حمایت و خرید از تولیدات صنایع دستی در داخل استان و شهرستان به اقتصاد و ترویج صنایع دستی کمک نمایند و دراین مسیر نیز اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان آماده هرگونه خدمات به ادارات در زمینه تغییر فضای اداری، سالن های جلسات با طراحی و اجرای طرح هایی از صنایع دستی است .

وی در ادامه خواستار شد: برای اهدای هدایا به مهمانان خارجی و داخلی و تقدیر ها از یادمان هایی استفاده شود که نشان از فرهنگ و هنر منطقه دارد و ازضروریات است که از تولیدات هنرمندان همین استان باشد تا ضمن حمایت از هنرمندان بومی اقدام معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی و فرهنگ این منطقه باشد

سرپرست فرمانداری گرگان اظهار داشت : از ابتدای سال سعی شد در هریک از جلسات شورای اداری مدیران استانی را نیز دعوت نماییم تا ادارات شهرستان از عملکرد دستگاه های استانی مطلع شده و با رویکرد استانی در شهرستان فعالیت نمایند .

مناسبت های پیش رونشانی ازرشادت های اسوه های ما است

در ادامه رییس شورای اداری شهرستان گرگان به اجلاسیه 4000شهید استان اشاره کرد وگفت: امسال در استان گلستان اجلاسیه 4000شهید را خواهیم داشت.

سرپرست فرمانداری گرگان به مراسم و مناسبت های پیش رو از جمله هفته دولت،هفته دهه ولایت ،دفاع مقدس و ... اشاره کرد و گفت: هر کدام از این مناسبت ها نشان از رشادت های اسوه های تاریخ ما در طول روند شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید در زمینه معرفی و پاسداشت این ایام اهتمام بیشتری داشته باشیم.

دکتر حسینی در خاتمه از تلاش های شبانه روزی دستگاه های امنیتی شهرستان تقدیر کرد و گفت: حضور اقوام مختلف در استان نشان از اتحاد و همبستگی آنها می باشد که عده ای تلاش در برهم زدن این آرامش دارند که با حضور به موقع دستگاه های امنیتی از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج)،نیروی های نظامی و انتظامی وسپاه این آرامش در جامعه پابرجاست و می طلبد از تلاش این عزیزان تقدیر بعمل آوریم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان :

هفته دولت فرصت مغتنمی است برای ارائه عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید

در ادامه "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان بیان داشت : هفته دولت فرصتی است تا ما بتوانیم عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید را انعکاس دهیم و اعضای شورای اداری شهرستان جزء گروه های مرجع جامعه و بر عهده گیرنده نقش اصلی فعالیت هایی هستند که خود در دوره خدمت انجام داده اند ، و لازم است عملکرد دولت در بخش های مختلف را به گوش مردم برسانند .

وی بیان داشت : امروز در دولت تدبیر وامید ما شاهد تورم زیر 8/9% هستیم وامسال نیز شاهد رشد اقتصادی خوب 5درصدی می باشیم .

قوانلو افزود: در سه سال فعالیت دولت آرامش خاصی در ثبات قیمت ها و بازار حکم فرما بوده که با توجه به کاهش شدید قیمت نفت ، اتفاق بسیار مهمی است .

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار از دیگر فعالیت مهم دولت در سه سال گذشته بوده است و ما شاهد بودیم که در دولت قبل رتبه ما در این حوزه در جهان 152بود و امروز به 118 در سال 94رسید و قطعا در سال 95 نیز دولت برنامه دارد این رتبه را بهبود بخشد .

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان اظهار داشت : برای دریافت یک پروانه کسب و یا یک جواز کسب ما دچار مشکل هستیم چرا که با توجه به قدرت ریسک مدیران هنوز هم بدنه کارشناسی ادارات ما نمی پذیرند و قدرت ریسک ندارند و باید این مشکل در ادارات مرتفع گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص عملکرد دولت بیان داشت : در سه سال خدمت دولت 11میلیون نفر بیمه سلامت دریافت نمودند و موفقیت بسیار خوبی بود که قشر پایین جامعه و روستاییان از آن بهره مند شدند .

قوانلو در خصوص موفقیت دولت در اجرای برجام گفت: دشمنان نگذاشتند برجام به آن جایگاه اصلی خود برسد ،امریکا همیشه روبروی ما مانع پیشرفت ما بوده ،اما امروز با اجرای برجام ما توانستیم کاری کنیم که در ادامه فعالیت های هسته ای بصورت رسمی کار خود را ادامه دهیم که این نیز موفقیت چشمگیری است .

وی افزود: در اجرای برجام همین بس که امروز ما شاهد این هستیم که تولید کنندگان ما برای دریافت قطعات وارداتی و صنعتی با هزینه خیلی کم تر از زمان تحریم ها می توانند آن را خریداری نمایند و می توانیم با 150 بانک کوچک رابطه کارگزاری داشته باشیم و پول نفت را خودمان دریافت نماییم و نیاز نیست به جای پول نفت کالاهای کشورهای دیگر را وارد نماییم و خودمان تعیین می کنیم چه کالاهایی را خریداری نماییم .

قوانلو اظهار داشت : امروز با اجرای برجام کشتی های جمهوری اسلامی با پرچم ایران در آب های اروپا به راحتی پهلو می گیرند و نفت را به کشورها صادر می کنند و این از اقدامات خوب دولت در سه سال اخیر است.

هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید است

 

هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 672
  • کد خبر : 24123