عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد


جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد

 همزمان با دهه امامت و ولایت دهمین جشن بزرگ غدیر با حضور حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور، عبدالحکیم فیروزی فرماندار، الحاج آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت  و حجت الاسلام منصوری امام جمعه اهل تشیع  شهرستان، مسئولین استانی و شهرستانی , جمعی از علمای شیعه و سنی و مردم پرشور شهرستان در محل مسجد جامع  بندر ترکمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار در این جشن  با تبریک ایام اظهار داشت: شخصیت مولی علی (ع)  به قدری بزرگ و ارزشمند است که نامش در سراسر جهان پیچیده است.

وی افزود: امروز نام علی مایه افتخار و مباهات همه مسلمانان است چرا که این شخصیت برجسته منشا و الگویی برای همه انسانهاست.

فیروزی تصریح کرد: امام علی (ع) شخصیتی صرف برای مسلمانان نیست بلکه شخصیتی ارزشمند برای همه انسانهای طالب عدالت است .

وی با اشاره اینکه نام علی با عدالت عجین شده است خاطر نشان کرد: عید غدیر به عنوان عامل بزرگی برای وحدت مسلمین است.

در ادامه حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با تبریک عید غدیر اظهار داشت: غدیر زیباترین روز خداوند متعال است. وی با اشاره اینکه خداوند متعال برخی از روزها را با ساختار ویژه ای همراه ساخته افزود: عید غدیر بهانه و فرصتی است تا ما به اصل و فطرت خداجوی خود باز گردیم لذا در زیباترین روز، خداوند توسط فرستاده هایش اکمال دین نمود.

وی تصریح کرد: غدیر تجلیگاه زیبایی، عشق و محبت، عبودیت و بندگی انسان نسبت به خداوند است. غدیر اتفاقی نیست که بیان کننده اتفاق مهی در سه روز باشد بلکه غدیر جریانی است که انسان را در جاده سلوک الی الله قرار می دهد. مسیری که خدواند متعال انتخاب نمود تا بشر در جوار فرستاده اش به اکمال دین برسد.

وی با اشاره اینکه خطبه غدیر بیان کننده نکات مهم وارزشمندی است اذعان داشت: غدیر به عنوان موضوع و عاملی مهم مایه وحدت مسلمین است چرا که حدیث غدیر از طریق 110 نفر از صحابه نقل شده و علمای شیعه و سنی بر این امر اتفاق نظر دارند. حدیث غدیر حدیثی خداشناسی و اعتقادی است چرا که بیان کننده مبحث عبودیت و خداشناسی است  وبا اشاره اینکه گفتن فضایل امام علی (ع) قابل بیان نیست خاطر نشان کرد: امام علی (ع) با شخصیت والای خود الگویی بزرگ و جهانی برای مسلمین است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره اینکه روز غدیر روز صلوات بر محمد و آل اوست یادآور شد: غدیر با مفاهیم والای خود انسان را در مسیر انسانیت و مسلمانی قرار می دهد.

شعر خوانی علمای سنی در وصف امام علی(ع)،اجرای تواشیح گروه مصباح الهدی حوزه علمیه امام صادق، مولودی خوانی، نورافشانی و عمامه گذاری طلاب شهرستان و اهدا هدایا و جوایز به اسامی  مبارک علی و فاطمه از دیگر برنامه های این جشن بود.

جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جشن بزرگ غدیر در شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .