عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واگذاری دوهزار و ۲۰۰ فقره اسناد املاک علوی به محرومین شهرستان رامیان


واگذاری دوهزار و ۲۰۰ فقره اسناد املاک علوی به محرومین شهرستان رامیان

مراسم واگذاری دوهزار و ۲۰۰ فقره اسناد املاک علوی به محرومین شهرستان رامیان با حضور استاندار، رئیس بنیاد مستضعفان کشور ،فرماندار،مسئولین استانی و شهرستان و جمع کثیری از مردم شهر دلند در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

دکتر حسن صادقلو استاندار در این مراسم، خدمت به توده های مختلف مردم را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: واگذاری رایگان اسناد مالکیت املاک علوی توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، نمونه بارز این خدمتگزاری است.

استاندار گلستان با بیان اینکه واگذاری این اسناد مالکیت با دستور ویژه رهبری انجام می شود، اظهار کرد: نگاه رهبران نظام جمهوری اسلامی، خدمت به توده های مختلف مردم بویژه مردم محروم و کم درآمد و زحمتکش مناطق روستایی است و از این حیث خدمتگزاری به مردم در نظام جمهوری اسلامی بالاترین افتخار است.

صادقلو ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در واگذاری اسناد مالکیت، ساخت مدرسه و اماکن عام المنفعه در سراسر کشور، اضافه کرد: واگذاری اسناد اراضی مسکونی به مردم محروم، در واقع واگذاری املاکی است که در رژیم گذشته به نام پادشاهان آن سند زده شده بود.

وی تصریح کرد: مردمی که اسناد مالکیت را دریافت می کنند بایستی حق خداوند بر زمین را نیز جاری نمایند و جاری کردن حق خداوند با تولید خوب و عالمانه محقق می شود.

سعیدی  کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان گلستان رکورددار اجرای طرح محرومیت زدایی در اهدای اسناد است گفت: تا به امروز در کل کشور ۲۷ هزار سند صادر کرده‌ایم که ۱۳ هزار و ۲۰۰ فقره آن مربوط به استان گلستان بوده است.

وی افزود: اسناد بنیاد علوی در گلستان در ۶ مرحله واگذار شده و بیش از ۳۰ هزار مورد واگذاری سند هنوز مانده است که با توجه به تمدید زمان واگذاری و تصویب مصوبه جدید توسط هیئت امنای بنیاد، امیدواریم اقدامات لازم هر چه سریع‌تر توسط مردم انجام شود.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: برای واگذاری سند به زمین‌های کشاورزی نیز اقدامات لازم آغاز شده و شرایط واگذاری را تسهیل کرده‌ایم.

وی در خصوص واگذاری دوهزار و ۲۰۰ فقره اسناد املاک علوی به محرومین شهرستان رامیان گفت: ارزش این واگذاری ۱۴۰ میلیارد ریال بوده و شامل ۷۵۰ هزار متر مربع می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به آغاز خدمت به مناطق محروم و افراد واجد الشرایط، افزود: در ۱۴ استان کشور در بخش‌هایی همچون گردشگری، صنعتی و ... آماده واگذاری تسهیلات در قالب طرح از طرف مردم به استانداری و تاییدیه آن توسط آنها به بانک سینا برای دریافت تسهیلات هستیم.

سعیدی کیا تصریح کرد: بزای هر طرح توجیهی تا سقف سه میلیارد تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد و هر استانی می‌تواند در طول سال تا ۲۰ میلیارد تومان تسهیلاتی دریافت کند که  قابلیت دو برابر شدن را هم دارد.

وی بیان کرد: برای گلستان در مورد پرورش ماهیان خاویاری هیچ سقفی تعیین نکرده و محدودیتی نداریم، ضمن آنکه سقف آورده را کاهش داده‌ و تسهیلات هشت درصدی به مردم بابت این طرح تعلق می‌گیرد.

 سعیدی کیا ادامه داد: در حال حاضر سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است که پنج درصد توسط استانداری، پنج درصد توسط بنیاد علوی و هشت درصد توسط شخص مورد نظر پرداخت خواهد شد و همه نوع حمایتی را در راستای توسعه اقتصادی انجام می‌دهیم.

وی در پایان خواستار بهره مندی مردم از مهلت تمدید شده برای دریافت سند از بنیاد شد و گفت: تا پایان امسال حدود ۱۲ هزار سند مالکیت دیگر برای مردم عزیز و محروم مناطق کشور صادر خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 840
  • کد خبر : 25620