عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته فضای مجازی در شهرستان آق قلا تشکیل شد

برای نخستین بار و به همت دفتر بازرسی فرمانداری :

کمیته فضای مجازی در شهرستان آق قلا تشکیل شد

کمیته فضای مجازی در شهرستان آق قلا تشکیل شد

 برای نخستین بار و به همت دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات فرمانداری،کمیته فضای مجازی شهرستان آق قلا به ریاست "الیاس هیوه چی"فرماندار و با حضور فعالین شبکه های اجتماعی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه چی"در این جلسه اظهار داشت: تحلیل فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و مواردی که به این مقوله مربوطه می‌شود، از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در این جلسه است.

 وی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک فرصت و یک تهدید یاد کرد و افزود: باید تهدیدهای موجود شناسایی شود و در راستای کاهش و در مواردی توقف این تهدیدها قدم برداریم و در ادامه از فرصت‌های این شبکه‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

 فرماندار شهرستان آق قلا با اشاره به شرایط جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان نظام اسلامی در زمانی که از به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران از راه تهاجمات فیزیکی ناامید شدند، به سمت استفاده از تهاجم نرم‌افزاری و ناتوی فرهنگی حرکت کردند.

 وی با بیان اینکه نباید درهای کشور کاملا و بدون نظارت به روی تکنولوژی‌ها باز شود، اظهار داشت: در صورت بروز این امر، ممکن است پس از ورود و استفاده از این فناوری‌های فضای مجازی در کشور، تهدیدها به صورت کامل بر کشور حاکم شود و تهدیدها به گونه‌ای عمل کرده باشد که دیگر فرصت‌های سازنده ای برای تقویت باقی نمانده باشد.

 "هیوه چی" مقوله‌هایی از جمله فیلترینگ هوشمند را راه حل مناسبی برای کاهش آسیب‌ها و تهدیدهای ناشی از شبکه‌های اجتماعی بر افراد جامعه عنوان کرد و گفت: این موضوع در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نیز قابل مشاهده است.

 نماینده عالی دولت در شهرستان بر لزوم تدوین برنامه‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در راستای افزایش آگاهی و قدرت تحلیل نسبت به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید براساس سیاست‌های خود فضای مجازی را به عنوان یک فرصت می‌داند که در اختیار همه بوده و اگر از آن استفاده درست نشود،به تهدید تبدیل می‌شود.

کمیته فضای مجازی در شهرستان آق قلا تشکیل شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 567
  • کد خبر : 25993