عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مقابله با جریان تکفیری و جنایات آنان بزرگترین جهاد است


مقابله با جریان تکفیری و جنایات آنان بزرگترین جهاد است

مقابله با جریان تکفیری و جنایات آنان بزرگترین جهاد است

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با بسیار خطرناک دانستن پدیده تکفیری ها علیه امنیت امت اسلام و جهان بشریت، اظهار داشت: امروز مقابله با این جریان انحرافی و جنایات آنان، اوجب واجبات و بزرگترین جهاد است
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی در همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام که باحضور علمای شیعه و اهل سنت استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: هرگونه سکوت و کم توجهی نسبت به جنایات این جریان نه تنها جایز نیست بلکه معصیت نیز می باشد چون آبروی اسلام و تلاش های نبی مکرم اسلام (ص) درحال از بین رفتن است.
وی گفت: گستردگی، تنوع و عمق جنایات این جریان که با حمایت مستقیم استکبار جهانی و صهیونیسم انجام می شود، در تاریخ 1400 ساله اسلام سابقه ندارد.
حجت الاسلام زمانی با استناد به آیات قرآن که درآن کشتن انسان بی گناه را جرم و جزایش را جهنم می داند، اضافه کرد: امروز جریان های تکفیری که به راحتی هزاران انسان بی گناه از کودک و بزرگ را به فجیع ترین وضع می کشند، بویی از اسلام و قرآن نبرده اند.
وی، رعایت حقوق مسلمانان (جان، مال و ناموس) را یک الزام و نص صریح قرآن دانست و تصریح کرد: مقابله با اندیشه های انحرافی این جریان خطرناک، مختص شیعه یا سنی نیست بلکه هر دو مذهب و دیگر فرق اسلامی، بویژه علما و بزرگان مذاهب بایستی عزم خود را برای مقابله و از بین بردن این جریان شوم جزم نمایند.
معاون بین الملل حوره های علمیه کشور یکی از دلائل به راه اندختن جریان های تکفیری را تفرقه و ایجاد اختلاف بین امت اسلامی دانست و گفت: دشمنان و دنیای کفر که از گسترش اسلام هراس داشتند، با استفاده از اختلافات موجود بین امت اسلامی، این جریان ها را به راه انداختند تا چهره ای زشت و خشن از اسلام به پیروان دیگر ادیان معرفی نمایند.
حجت الاسلام زمانی افزود: با اینکه قرآن، امت اسلامی را از تفرقه و اختلاف منع کرده و آن را مانع دفاع از اسلام می داند اما امروز دشمنان با استفاده از این اختلافات، درحال تسلط بر امت اسلام و لکه دار کردن چهره اسلام به دست خود مسلمانان هستند.
وی، نشان دادن چهره ای خشن و قبیح از اسلام را بزرگترین خطر جریان تکفیری ها و جرمی غیرقابل گذشت دانست و اضافه کرد: دین اسلام، دین رحمت و سمبل رافت و محبت است و قرآن نیز دستور اکید در این خصوص بویژه در برخورد با غیر مسلمانان داده است.
حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: جریان تکفیری ها با جنایات بی شرمانه و غیر انسانی خود، اسلام را 100 سال به عقب بردند که پاک کردن اذهان عمومی نسبت به دین اسلام به همین اندازه زمان می خواهد.
معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با اشاره به گسترش دین اسلام در 100 سال گذشته، یادآور شد: اگر این سرعت ادامه می یافت، در سال های نه چندان دور اسلام دین غالب مردم جهان می شد که دشمنان نگذاشتند.
وی گفت: امروز هیچ دینی به اندازه اسلام و پیروان آن با هم جنگ داخلی ندارد و این زیبنده امت نبی مکرم اسلام که دین ایشان، دین رحمت، محبت، رافت و مهربانی است، نیست.
حجت الاسلام زمانی با ابراز نگرانی نسبت به آنچه که آن را خطر زوال دین اسلام دانست، افزود: امروز سکوت در برابر این خطر جایز نیست و همه علمای اسلام چه شیعه و چه اهل سنت باید شجاعانه فریاد بزنند.
وی اضافه کرد: امروز هر عالمی که لباس پیامبر (ص) را پوشیده و روی منبر ایشان خطابه می کند، نبایستی نسبت به جنایات تکفیری ها سکوت کند بلکه باید با تمام وجود از دین نبی مکرم اسلام دفاع و پرده غبار و خشونت را از اسلام ناب محمدی (ص) بردارد و خدا نیز ما را در این راه کمک خواهد کرد.
در این همایش که به همت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری زیر نظر آیت الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد، چند تن از نمایندگان این مرجع تقلید، نماینده ولی فقیه در گلستان، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، ائمه جمعه و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این استان ومعاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند.

مقابله با جریان تکفیری و جنایات آنان بزرگترین جهاد است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 682
  • کد خبر : 26425