عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید در راستای انتخاب نام نیک برای فرزندان فرهنگ سازی شود

فرماندار گالیکش در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال این شهرستان :

باید در راستای انتخاب نام نیک برای فرزندان فرهنگ سازی شود

باید در راستای انتخاب نام نیک برای فرزندان فرهنگ سازی شود

 فرماندار گالیکش در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال که در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر فرهنگ سازی انتخاب نام نیک و مخصوصا نام ائمه اطهار (ع) برای فرزندان تأکید کرد.

وی گفت: دستگاههای متولی فرهنگ، آموزش و تبلیغات بخصوص ادارات تبلیغات اسلامی،آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای استفاده از اسامی خوب بخصوص اسامی اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(س) برنامه ریزی و آنرا در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: داشتن یک اسم خوب و نیک مطابق با فرهنگ جامعه و شرع مقدس اسلام حق هر انسانی است که بر گردن والدین است و البته متولیان امر نیز می توانند در تحقق این امر موثر باشند.

خسروی با اشاره به وضعیت نامطلوب آرامستانها تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر باید نسبت به ساماندهی آرامستانها اقدام جدی داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع تعویض شناسنامه ها و کارتهای ملی قدیمی پرداخت و تصریح کرد: مسئولین باید در جهت  تعویض شناسنامه ها و کارتهای ملی اقدام نمایند و و در این راستا مردم و کارکنان ادارات را تشویق و ترغیب نمایند.

فرماندار گالیکش تصریح نمود: متولیان بهداشت و درمان شهرستان بایستی موضوع مربوط به مرگ و میر کودکتن را مورد توجه و بررسی قرار داده و در جهت برطرف نمودن آسیبهای موجود برنامه ریزی نمایند.

همچنین حمید قره سفلو رییس اداره ثبت احوال گالیکش طی گفتگویی به روابط عمومی گفت: آمارهای مقایسه ای ششماهه اول 95 و 94 نشان میدهد که آمار تولد و وفات سال 95 نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. 

وی افزود: تعداد ولادت ها در ششماهه اول سال 95 700 مورد بوده که از این تعداد 358 مورد از ولادتها پسر و 342 مورد دختر بوده است. 8 مورد از ولادتها نیز دوقولو بوده اند.

قره سفلو اضافه کرد: همچنین تعداد فوتی های ششماهه اول 95 141 مورد است که از این تعداد 77 نفر مرد و 64 نفر نیز زن بوده اند. تعداد مرگ و میر نوزادان کمتر از یکسال نیز 4 مورد گزارش گردیده است.

وی اظهار داشت: 95 نفر از وفات یافتگان نیز بالای 60 سال سن داشته اند که بر اثر کهولت سن فوت نموده اند.

قره سفلو ادامه داد: بیشترین عامل مرگ و میر در ششماهه اول امسال به خاطر بیماریهای قلبی و عروقی بوده است.

وی تعداد ازدواج ها در همین مدت را 350 مورد اعلام کرد که نسبت به سالهالی 93 و 94 کاهش داشته است.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 642
  • کد خبر : 26563