عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته راهبری ایمنی ساختمان در شهرستان گنبد کاووس تشکیل شد


کمیته راهبری ایمنی ساختمان در شهرستان گنبد کاووس تشکیل شد

کمیته راهبری ایمنی ساختمان در شهرستان گنبد کاووس تشکیل شد

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در کمیته راهبری ایمنی گفت: اجرای قانون ایمنی ساختمان در سال جاری مطابق با اقتصاد مقاومتی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه 56 هزار میلیارد ریال هزینه حوادث ناشی از کار در کشور است افزود: این میزان هزینه برابر با بودجه عمرانی کل کشور است.
احمد دستمرد گفت: با توجه به اینکه حدود 50 درصد حوادث مربوط به کار ساختمانی در استان گلستان سقوط از ارتفاع است باید در راستای اجرای قانون ایمنی ساختمان فعالان بخش ساختمان آموزش ببینند.
وی تصریح کرد: در هر كارگاه ساختماني ، كارفرما موظف است اقدامات لازم به منظور حفظ و تأ‌مين ايمنی عمومی را بعمل آورد.
اخوان کارشناس ایمنی ساختمان در این جلسه ضمن تشریح قانون ایمنی ساختمان گفت: كارفرمایان مسئول تدارك و فراهم آوردن روشنايي كافي در فضاهاي عمومي ، تهيه نرده و حفاظ و نصب آنها در اطراف سقفها و ديوارهاي خالي و فضاهاي باز ، فراهم آوردن و نصب نرده و حفاظ در اطراف پله‌ها وپاگردها ، ايجاد ورودي ايمن براي كارگاه ساختماني و محل كار ، فراهم آوردن وسايل اطفاء حريق ، تهيه وسايل حفاظت فردي و كمكهاي اوليه و بطور كلي فراهم آوردن و تأمين شرايط ايمني عمومي، در داخل كارگاه ساختماني است.
وی افزود: هر كار فرما بايد ابزار و وسايل و تجهيزات لازم براي انجام عمليات ساختماني توسط كارگران تهيه و نگهداري نمايد تا در موقع لازم در اختيار كارگران قرار دهد و ضمن دادن آموزش هاي لازم به آنها ،مراقبت نمايد كه از آن وسايل به طور صحيح استفاده كنند.
عمليات ساختماني بايد طوري برنامه‌ريزي و اجرا شود كه خطرهاي احتمالي ناشي از آن ، در داخل يا خارج از محل كار ، در اسرع وقت قابل پيشگيري باشد.
در صورت احتمال وقوع خطر جاني ، كارفرما موظف است فورا كار را متوقف نمايد و كارگران را از محل احتمال وقوع حادثه دور كند . كارفرما بايد وقوع هر گونه حادثه ناشي از كار در ساعت كار عادي يا غير عادي روزانه در محل كارگاه را در اسرع وقت و قبل از آنكه علائم و آثار مرتبط با آن از بين رفته باشد به واحد هاي مربوط در وزارت بهداشت واداره كار و امور اجتماعي محل اطلاع دهد.
ايمني مر بوط به ساختمان مربوط به كليه ساختمانهاي دائمي و موقتي و مؤسساتي كه مشمول مقررات قانون كار مي‌باشند بايد از نقطه نظر ساختماني واجد استحكام كامل بوده و در محاسبه پايه و سقف و كف ها رعايت کنند و این قانون برای همه شرکتهای ساختمان سازی الزامی است.

کمیته راهبری ایمنی ساختمان در شهرستان گنبد کاووس تشکیل شد

 

کمیته راهبری ایمنی ساختمان در شهرستان گنبد کاووس تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 741
  • کد خبر : 26680