عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بواسطه تشکیل بسیج بود که کشور و انقلاب ما حفظ شد

فرماندار گالیکش در جلسه برنامه ریزی هفته بسیج:

بواسطه تشکیل بسیج بود که کشور و انقلاب ما حفظ شد

بواسطه تشکیل بسیج بود که کشور و انقلاب ما حفظ شد

 حسن خسروی فرماندار گالیکش در جلسه برنامه ریزی هفته بسیج که صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: حرکتی که حضرت امام در جهت تشکیل بسیج انجام داد یک کار ماندگار و اساسی بود و بواسطه تشکیل بسیج بود که کشور و انقلاب ما حفظ شد.

وی افزود: بنده اعتقاد دارم که ما به بسیج به عنوان یک ارگان و نهاد نباید نگاه کنیم بلکه بسیج یک فرهنگ و یک تفکر است. باید همه در راستای ترویج این فرهنگ و تعمیق این تفکر و پاسداری و تقویت بسیج حرکت و کمک نماییم.

خسروی اظهار داشت: بسیج در واقع همان فرهنگ از خود گذشتگی،ایثارو شهادت است. بسیج فرهنگی است که از مکتب سرخ امام حسین(ع) نشات گرفته و قطعا به مهدویت و برنامه های که در این راستا خداوند متعال وعده داده است ختم خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر در این کشور کاری صورت گرفته است از طریق همین فرهنگ و تفکر بسیجی بوده است و منبعد نیز اگر ما بخواهیم کشور و انقلاب حفظ شود و انحرافی در آن شکل نگیرد قطعا از طریق بسیج و تفکر بسیجی خواهد بود. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این تفکر هستیم چرا که دشمن هوشیار است و تمام انرژی و نیروی خودش را روی جوانان متمرکز کرده است و ما نیز اگر در صدد هستیم تا جلوی این تهاجم و ترفندهای دشمن بایستیم باید در مدارس و دانشگاهها این تفکر را گسترش دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش تصریح کرد: ما باید برای تبیین فرهنگ و تفکر بسیج بصورت مداوم و در طول سال برنامه داشته باشیم نه بصورت مقطعی و در یک مدت خاص.مخصوصا در مدارس و دانشگاهها باید برنامه ریزی گسترده ای در این خصوص صورت بگیرد. 

وی اضافه کرد: بسیج مختص یک قشر و یک گروه خاص نیست و اگر ما به اصل و فلسفه تشکیل بسیج که توسط حضرت امام ترسیم شد رجوع کنیم باید مکثریت جامعه ما بتوانند زیر چتر بسیج قرار بگیرند و بنا به فرمایش حضرت اما کشوری که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی نیز داشته باشد.

خسروی بیان کرد: شاید بتوان گفت تنها مجموعه ای که هیچ آسیبی به آن نرسیده همین بسیج است. بسیج پاک و مقدس بوده و پاک و مقدس نیز مانده است چراکه بسیج یک مجموعه معنوی است نه مادی.

فرماندار گالیکش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه 13 آبان و روز دانش آموز به تمجید از شخصیت حسین فهمیده پرداخت و گفت: حضرت امام از شخصیت حسین فهمیده بسیار تجلیل فرمودند و ایشان را به عنوان یک رهبر برای جامعه خطاب کردند.

وی اضافه کرد: رهبر یک خصوصیاتی دارد که باید یک ملت را به سمت اهدافی که دارد هدایت کند و شهید حسین فهمیده واقعا چنین کار بزرگی را انجام داد. او با شجاعت و دلاوری در آن لحظه تشخیص داد که باید جلوی تانک دشمن را بگیرد و لذا چنین حرکتی را انجام داد که در دنیا تاثیر جاودانه ای را بر جا گذاشت که اکنون پس از گذشت چندین سال حرکت شهید حسین فهمیده در جهان اثر دارد.

خسروی تاکید کرد: در واقع شهید حسین فهمیده به تمامی کسانی که دلشان برای ایران می تپد این درس را داد که باید برای حفظ و حراست و دفاع از این کشور از جان خویش بگذرند.

بواسطه تشکیل بسیج بود که کشور و انقلاب ما حفظ شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 746
  • کد خبر : 26794