عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه بررسی کاشت گیاهان دارویی با محوریت توانمند سازی و اشتغال بانوان

به ریاست فرماندار گمیشان و با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد؛

جلسه بررسی کاشت گیاهان دارویی با محوریت توانمند سازی و اشتغال بانوان

جلسه بررسی کاشت گیاهان دارویی با محوریت توانمند سازی و اشتغال بانوان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ جلسه بررسی کاشت گیاهان دارویی با محوریت توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای بانوان شهرستان به ریاست فرماندار گمیشان و با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

"امانگلدی ضمیر" فرماندار گمیشان در این جلسه با تاکید بر این موضوع که استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها یک هنر است، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی برای کار و درآمد با استفاده از ظرفیت های موجود یک اصل است که باید مورد توجه قرار گرفته و در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: کامل شدن زنجیره کسب و کار و شبکه های تولید باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهد شد.

ضمیر ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان را مهم دانست و اذعان داشت: با ارائه آموزش های لازم و توانمند کردن بانوان می توان در جهت ایجاد مشاغل خانگی گام های موثری را برداشت.

فرماندار گمیشان در بخش پایانی سخنان بر استفاده از تسهیلات و حمایت های ویژه دولت، ظرفیت دهیاران و شناسایی بانوان در سطح شهرستان تاکید کرد.

" کلثوم غفاری" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه آگاه سازی را پایه و اساس توسعه برشمرد و بیان داشت: آگاه سازی ، تشکیل اتاق فکر و استفاده از فارغ التحصیلان لازمه اجرای برنامه های توسعه محوری در سطح جامعه است.

غفاری توانمند سازی بانوان را در جهت ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه های خود برشمرد و گفت: شناسایی استعدادها و هدایت آنها با استفاده از ارائه آموزشات لازم جهت بهره وری و تولید ثروت از برنامه های مهمی است که در بین بانوان سطح استان در حال اجرا می باشد.

وی با تاکید بر کاشت گیاهان دارویی جهت ایجاد مشاغل خانگی و اشتغال خانواده ها افزود: به بانوان و خانواده هایی که فضا و مکان پرورش و نگهداری گیاهان دارویی را داشته باشند آموزشات لازم به صورت ویژه ارائه خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در پایان گفت: با محوریت قرار دادن توان و ظرفیت روستاها برنامه "هر روستا یک محصول" باید در سطح استان فرهنگ سازی و عملیاتی شود.

در این جلسه هر یک از مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) شهرستان به ارائه نظرات و پیشنهادات و همچنین برنامه های اجرا شده در جهت اشتغال بانوان شهرستان پرداختند.

 جلسه بررسی کاشت گیاهان دارویی با محوریت توانمند سازی و اشتغال بانوان


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 934
  • کد خبر : 27143