عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی معاون فرماندار و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ شیرنگی با اشاره به موضوع بیماران خاص اظهار داشت: در همه دولتها موضوع بیماران خاص به تناسب شرایط و توانمندی ها و اهداف مورد توجه قرار می گیرد. دولت تدبیر و امید نیز از جمله دولتهایی است که به موضوع سلامت توجه ویژه ای دارد و امروزه یکی از موفقیتهای دولت در خصوص نظام سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه  آسیب های اجتماعی اقداماتی است که هنجارهای جامعه را بهم می ریزد و ساختار اجتماعی را از حالت عادی خارج می کند از جمله طلاق، اعتیاد، بیکاری، فقر، نزاع و ... افزود: اگر به دنبال پیشگیری و درمان نباشیم قطعا صدمات جبران ناپذیری به جامعه وارد و در نتیجه  کج روی های اجتماعی و افزایش آسیب های اجتماعی بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ گفت: امروزه بخش زیادی از آسیب ها در حوزه فرهنگ بوجود می آید. چرا که دشمن از طریق جنگ نرم از طریق رسانه های گروهی و مجازی و به انحاء مختلف در صدد ایجاد  آسیب های اجتماعی ست لذا بایستی هشیار باشیم و اقدامات جدی را دستور کار قرار دهیم.

معاون فرماندار در خصوص موضوع تکدی گری یکی از موارد آسیب های اجتماعی اظهار داشت: تکدی گری در فرهنگ ترکمن وجود ندارد و در سطح شهرهای ترکمن نشین کمترشاهد چنین پدیده ای هستیم و بخش زیادی از متکدیان شهر بندر ترکمن غیر بومی هستند.

شیرنگی در ادامه به معیارهای تشخیص آسیب های اجتماعی اشاره کرد واز همه دستگاه ها و ادارات خواست در این زمینه ورود  پیدا کنند و راهکارهایی برای مقابله و پیشگیری  از آن ارائه و در دستور کار خود قرار دهند  تا بتوان ضریب این آسیب ها را در جامعه کاهش داد.

وی همچنین به نوع تربیت و نقش پدرو مادر ، آموزش مهارتهای زندگی به اقشار مختلف جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان و موضوع تسهیلات  اشتغال و مهارت آموزی به جوانان و نیز نقش فرهنگی رسانه های گروهی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضا به گزارش اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان پرداختند.

جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .