عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن

برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن

 جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار، معاون فرماندار،  بخشداران مرکزی و سیجوال و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت گفت: بهداشت و تامین سلامتی از مقوله های مهم امنیتی جامعه است  و هر چیزی که بهداشت جامعه را دچار ضرر و زیان کند قطعا موضوع امنیتی است.

فیروزی افزود: یکی از موضوعات مهمی که ممکن است جامعه را دچار آسیب کند سست بودن پایه های خانواده است.

وی با اشاره به موضوع طرح تکریم خانواده که در سطح روستاهای شهرستان در حال اجراست گفت: خانواده اگر در ابعاد مختلف تحکیم پیدا کند خصوصا با آموزش دادن خانواده ها با افزایش آگاهی می توانیم جلوی بسیاری از مشکلات و آسیب ها را در جامعه بگیریم.

وی با اشاره به موضوع طلاق، دلیل عمده ی آن را  آموزش ناکافی و ناآگاهی افراد از مهارت های زندگی دانست و خواستار پیگیری و فعالیت جدی توسط کارشناسان زبده شد.

وی همچنین در مورد دیابت اظهار داشت: دیابت یکی از بیماری هایی ست که در جوامع متمدن امروز وجود دارد زیرا تحرک و فعالیت بدنی کاهش یافته و در همه جوامع بشری از جمله در ایران حتی در روستاها تبدیل به یک معضل شده است. لذا همه دستگاههای اجرایی باید در این موضوع ورود پیدا کنند و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای کارمندان مبتلا را در برنامه های خود قرار دهند.

فیروزی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هدفگذاری و اقدام به مراتب آسانتر است گفت: به جهت اینکه جامعه هدف در آموزش و پرورش مشخص است بایستی برای ایجاد تغییرات در نگرش مردم از این نهاد شروع کنیم و از خود دانش آموزان برای اصلاح امور جامعه کمک بگیریم.

فرماندار همچنین در مورد بیماری ایدز و راهکارهای پیشگیری از آن و همچنین چالش های بهداشت حرفه ای نیز مطالبی بیان کرد.

همچنین در  این جلسه طرح ملی "تبدیل قلیان به گلدان"  بصورت نمادین توسط فرماندار اجرا شد.

برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن

 

برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .