عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه کمیته فرهنگی صید و صیادی غیر قانونی در شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه کمیته فرهنگی صید و صیادی غیر قانونی در شهرستان ترکمن

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی صید و صیادی غیر قانونی در شهرستان ترکمن

 دومین جلسه کمیته فرهنگی صید و صیادی غیر قانونی شهرستان ترکمن با حضور  فیروزی فرماندار شهرستان ، حجت الاسلام منصوری امام جمعه بندرترکمن ، فرمانداران شهرستان های گمیشان و بندرگز و سایر اعضای کمیته در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: ذخایر دریایی به ویژه ماهیان خاویاری در حال نابودی هستند ودر این خصوص انجام فعالیتهای فرهنگی و رفع مشکلات و مسائل اقتصادی مردم که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است .

وی سپس خاطرنشان کرد علی رغم اینکه بخش عمده مشکلات و مسائل متوجه شهرستان ترکمن می باشد ولی در عمل کار خاصی در حوزه شیلات و سرمایه گذاری در بخش شیلات واقتصادی صورت نگرفته است و زیرساختهای اشتغالزایی برای کاهش ورود صیادان غیرقانونی به دریا بسیار ضعیف است.

فیروزی اظهار داشت: باید بر اساس  تکالیف و وظایف تعریف شده در حوزه فرهنگی فعالیتهای لازم صورت پذیرد. در بحث آگاه سازی مردم و حفظ ذخایر دریایی باید بودجه های لازم اختصاص داده شود، صدا و سیما ظرفیت خوبی است و می توان به نحوی شایسته از آن بهره برداری کرد.

حجت الاسلام منصوری امام جمعه بندرترکمن در ادامه با قبولی عزاداریها و تبریک حلول ماه ربیع الاول  اظهار داشت: فرهنگ سازی از طریق علما و روحانیون لازم و ضروری است .

وی افزود: نداشتن شغل و منبع درآمد دلیل خوبی برای از بین بردن ذخایر دریایی نیست . در سطح مدارس و دانش آموزان باید کارهای فرهنگی صورت پذیرد.

امام جمعه باز بودن دریا  را بحران آفرین دانست و گفت:  باید فکر اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند. از مهمترین مصوبات جلسه عبارتند از:

1- اداره ورزش و جوانان مقدمات برگزاری پیاده روی همگانی با همکاری و حضور خانواده شرکتهای تعاونی پره ، دانش آموزان و تشکلهای غیردولتی با محوریت اداره شیلات را فراهم نماید.

2- اداره شیلات با هماهنگی اداره آموزش و پروش مقدمات برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع چگونگی حفظ ذخایر دریای خزر را فراهم نماید.

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی صید و صیادی غیر قانونی در شهرستان ترکمن

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .