عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه اندازی مراکز پیش دبستانی بدون مجوز آموزش و پرورش ممنوع است


راه اندازی مراکز پیش دبستانی بدون مجوز آموزش و پرورش ممنوع است

راه اندازی مراکز پیش دبستانی بدون مجوز آموزش و پرورش ممنوع است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، راه اندازی مراکز پیش دبستانی را ملزم به کسب مجوز از آموزش و پرورش دانست و گفت: بدون مجوز این نهاد، فعالیت مراکز پیش دبستانی وابسته به دیگر ادارات و نهادها ممنوع است
عبدالقدیر کریمی درجلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت که به تصویب مجلس شورای اسلامی و رهبری انقلاب رسیده است، اظهار داشت: هرگونه کج روی و سرپیچی از مفاد این سند، خلاف قانون و شرع است.
وی بااشاره به راه اندازی برخی مراکز پیش دبستانی توسط ادارات و نهادهایی چون تبلیغات اسلامی، بهزیستی و بسیج بدون کسب مجوز و هماهنگی با آموزش و پرورش، گفت: متولی نظام تعلیم و تربیت از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان، آموزش و پرورش است که براساس استانداردهای آموزشی تعیین شده در سند تحول درحال فعالیت است.
کریمی اضافه کرد: هر اداره و نهادی که بدون هماهنگی و کسب مجوز از آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی مراکز پیش دبستانی نموده، برخلاف قانون و شرع عمل کرده است و باید نسبت به جمع کردن این مراکز اقدام نماید.
وی تصریح کرد: اگر چه ممکن است نیت این ادارات در راه اندازی مراکز پیش دبستانی خیر باشد اما باید استانداردهای آموزشی بویژه درحوزه آموزش زبان فارسی براساس سرفصل ها و مباحث تعیین شده در سند تحول نظام تعلیم و تربیت رعایت شود.
فرماندار ویژه گنبدکاوس همچنین از تلاش های خیرین این شهرستان بویژه مجموعه صنعتی صباح در امر مدرسه سازی قدردانی کرد.
بهزیستی، بسیج و تبلیغات اسلامی در راه اندازی مراکز پیش دبستانی، گفت: براساس قانون این نهادها باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.
علیرضا حسین زاده افزود: مشاهده شده، آموزش هایی که در برخی از این مراکز به دانش آموزان داده می شود با سرفصل های آموزشی نظام تعلیم و تربیت مغایر بوده و با وجود اینکه تذکرات لازم نیز داده شده اما این ادارات کم توجهی می کنند.
وی بدون اشاره به آمار مراکز پیش دبستانی که توسط ادارات و نهادهای غیرمرتبط بویژه در مناطق روستایی گنبدکاووس راه اندازی شده است، افزود: درسال تحصیلی جاری 157 مرکز پیش دبستانی با 260 کلاس درس و مجموع 5270 نوآموز مشغول فعالیت هستند.
حسین زاده از وجود برخی دکل های مخابراتی یا کیوسک های برق در برخی مدارس این شهرستان نیز انتقاد کرد و گفت: این تاسیسات درگذشته بدون عقد قرار داد درمدارس نصب شده و اکنون که برخی از مدارس نیاز به نوسازی دارند، وجود این تاسیسات مانع کار است.
وی همچنین از عقد قرارداد احداث پنج واحد آموزشی در مناطق روستایی گنبدکاووس توسط خیرین این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این قراردادها در دو ماه گذشته منعقد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

راه اندازی مراکز پیش دبستانی بدون مجوز آموزش و پرورش ممنوع است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 631
  • کد خبر : 28109