عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه مشترک فرماندار کلاله با مدیرکل پست و ادارات شهرستان


جلسه مشترک فرماندار کلاله با مدیرکل پست و ادارات شهرستان

جلسه مشترک فرماندار کلاله با مدیرکل پست و ادارات شهرستان

فرماندار کلاله در جلسه مشترک با مدیرکل پست استان و مسئولین شهرستان برهمکاری و تعامل با اداره کل پست برای اجرای پروژه عظیم و موثر G-NAF تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندار کلاله در این نشست برزگر با اشاره به برخی نامه نگاری های اداری و استعلامات بین دستگاهی و مشکلات مردم گفت : با اجرای پروژه G-NAF بسیاری از مشکلات اداری ، استعلامات از برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی کاسته میشود و اطلاعات بصورت آنلاین و بدون نامه نگاری بصورت هماهنگ بین دستگاهی گرفته می شود .

وی سپس افزود : نامگذاری معابر در کمیته نامگذاری تعیین می شود و کسی حق نامگذاری معابر بدون مصوبه این شورا را ندارد.

مدیرکل پست استان با اشاره به مزیتها و اجرای این طرح در برخی کشورها و استانهای کشور گفت : کدپستی تنها مولفه شناسایی هر مکان است و تاکنون در 3 کشور استرالیا – آفریقا و فرانسه این طرح عملیاتی شده که نتایج بسیار مثبتی در ارائه خدمات بهنگام و کاستن و از وقت و انرژی در بر داشته است بطوریکه در استرالیا باعث 40 درصد بهره وری – توسعه خدمات و ... شده است .

مهرداد جلالی پیرامون این طرح افزود : این سامانه از جنگل خواری ، زمین خواری جلوگیری میکند و ارزش و محدوده جغرافیایی محلها را تعیین میکند و مردم به راحتی می توانند از خدمات آن بر روی سامانه G-NAF که طراحی شده به صورت الکترونیکی به راحتی استفاده کنند

وی پیرامون طرح اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با این سامانه گفت : در پروژه اقتصاد مقاومتی G-NAF بعنوان یک پروژه بسیار با ارزش و مهم تعریف شده است بطوریکه این طرح جلوی بسیاری از مشکلات و تخلفات موجود از قبیل هزینه های اضافی، زد و بند ، فرار مالیاتی ، امور بانکی ، تعیین عوارض و کاهش میزان هزینه های استعلام را کاسته و دولت با آگاهی کامل میداند که با مردم چگونه رفتار و برخورد کند .

ایشان پیرامون پلاک کوبی گفت : تا 26 دی ماه باید پلاک کوبی در شهر و روستاها به اتمام برسه ولی در اغلب شهرها کار اساسی در این راستا صورت نگرفته که با توجه به اهمیت موضوع و کاهش هزینه های جاری و اتلاف وقت ضروریست تا شهرداری ها در شهر و دهیاری ها در روستا به وظایف محوله خود در این طرح عمل کنند .

جلالی با اشاره به مزایای این طرح افزود : دسترسی سریع و آسان به مکان – امکان جانمایی بر روی نقشه – خدمات دهی سریع در مواقع بحران – تایید و استعلام نشانی – استعلامات بین دستگاهی سیماک – ایجاد سامانه جامع مدیریت بهینه – ایجاد استعلام بین دستگاهی – خدمات سفرهای درون و برون شهری – سلامت اداری – کاستن از دعاوی املاک از جمله مزایای این طرح است که ذینفعان اصلی آن مردم – دستگاه ها و اقتصاد کلان است .

وی پیرامون نحوه آدرس دهی در این سامانه گفت : منبعد آدرس ها بصورت 3 سیلابی (نام محله – معبر اصلی و پلاک) است و نامگذاری معابرهم در کمیته نامگذاری تعیین شود و احدی حق نامگذاری بدون هماهنگی و تصویب شورای نامگذاری را ندارند .

مدیرکل پست در خاتمه با ابراز تاسف از اتلاف هزینه های عمومی و دولتی و اتلاف وقت گفت : در بازدید از تعدادی از شهرداری های استان انبوهی از پلاک روئیت شده که اصلا کار نشده و گردی از خاک اینها را گفته بود و باید بدانیم که اگر طرحی در کشور اجرایی میشود فکری پشت آن است و این برخوردهای سلیقه ای تنها به سیستم و مردم ضربه میزند .

شهردار کلاله گفت : 98 درصد معابر شهری نامگذاری شده اند جز 2 روستای ملحق شده به شهر که باید مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار بگیرد .

بامری افزود : پلاک کوبی منازل هم آغاز شده هزینه پلاک خوبی هم برای هر خانوار 12 هزار تومان در نظر گرفته شده است

وی افزود : ما اجرای اجرای طرح پلاک کوبی از هفته آتی را داریم .

بخشدار مرکزی گفت : بخش مرکزی شکل گرفته از 76 روستاست که 2 روستای آن بقه شهر ملحق شده و در بحث پلاک کوبی مشکلی از این بابت وجود ندارد ولی بواسطه سطح درآمدی روستاییان و درآمد اندک دهیاری ها است که با کاهش تعرفه ها می توان در تسریع عملیات پلاک کوبی اقدام کرد و به دهیاران هم برای همکاری با مامورین پلاک کوبی تکلیف شده .

G-NAF پروژه ای است که به واسطه فراگیر بودن اطلاعات مکانی، تمامی پایگاههای اطلاعاتی کشور ، همگی به هم مرتبط گردیده و یگانه سازی اطلاعات مکانی کشور به منظور اشتراک گذاری داده ها در دولت الکترونیک کاربرد دارد. 

جلسه مشترک فرماندار کلاله با مدیرکل پست و ادارات شهرستان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 839
  • کد خبر : 28242