عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعلام گزارش پیگیری های مربوط به خسارت سرمای شدید به باغات شهرستان

فرماندار بندرگز :

اعلام گزارش پیگیری های مربوط به خسارت سرمای شدید به باغات شهرستان

اعلام گزارش پیگیری های مربوط به خسارت سرمای شدید به باغات شهرستان

فرماندار شهرستان بندرگز ، گفت : گزاش پیگیری خسارات باغداران شهرستان جهت تخصیص اعتبار و جبران خسارت از طریق  مسئولین استانی و کشوری اعلام گردید.

علی اصغر میرزائی در مصاحبه خبری افزود: در خصوص  خسارات ناشی از سرمازدگی ، ابتدا باید تاسف خود را از خسارتی که به کشاورزان وارد شده و حاصل زحمات یک فصل زراعی و باغی آنها دچار آسیب شده است اعلام نمایم زیرا که همه امید یک کشاورز و یک باغدار اینست که بتواند محصولاتش را جمع آوری و عایداتش را برای زندگی و امورات روزمره خود صرف نماید ، ولی بهر حال با توجه به تغییرات اقلیمی که درشرایط فعلی وجود دارد اینگونه  مسائل و حوادث قابل انتظار می باشد.

میرزائی ادامه داد : سازمانهای هواشناسی و مدیریت بحران استان  هشدارهای لازم را از طرق مختلف اعلام کرده بودند و فرمانداری نیز درمورخه 26 آبان نامه ای به استانداری ارسال نمود و با توجه به شرایط و وضعیت نامناسب بازارمرکبات و هشدارهای سازمان هواشناسی و احتمال  بروز سرمای شدید ، درخواست شدکه پیش بینی ها و تمهیدات  لازم از طریق سازمانهای مسئول صورت گیرد.

فرماندار بندرگز اظهار داشت : علاوه براین  در تاریخ 4 آذر مدیر کل بحران استان  بازدیدی از وضعیت خسارات یخ زدگی وسرمازدگی محصولات باغی شهرستان بعمل آورده و گزارشی مستند تنظیم نموده است ، در تاریخ 7/9/1395 برآورد اولیه خسارت  بالغ بر  37 میلیارد تومان  از طریق فرمانداری به استانداری  اعلام شده است و همچینن در مورخه 7/9/1395 طی مکاتبه از طرف استاندار معزز میزان خسارت وارده به محصولات باغی و کشاورزی استان به معاون اول محترم رئیس جمهوری منعکس و تخصیص اعتبار و جبران خسارت ازطریق دولت درخواست گردید. در مورخه 15/9/1395 نیز در خواست مجدد با امضاء استاندار محترم از وزیر محترم کشور و رئیس شورای هماهنگی بحران کشور صورت گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت ، اشاره مصوبه هیئت دولت  به استان مازندران  به این دلیل است که  بیشترین سطح کشت بعد از برنج در آن  استان مرکبات و محصولات باغی است و معمولا اعتبارات مصوب در مرحله ابلاغ به همه استانهای خسارت دیده تعلق می گیرد.

همچنین در تاریخ فوق الذکر خسارت وارده طی نامه ای به صورت دقیق به جناب آقای دکتر نورقلی پور ، نماینده محترم مردم شریف غرب استان در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری اعلام گردید.

میرزائی گفت :  در مجموع  مصوبات اعطای تسهیلات و یا کمکهای بلاعوض معمولا برای همه استانهائی که تحت تاثیر قرار گرفتند تعمیم داده می شود. البته  شاید پیگیریهای محسوسی که در استان مازندران صورت گرفته  این شائبه را ایجاد کرده باشد که جبران خسارت و نگاه حمایتی  فقط مربوط به آن استان می باشد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 761
  • کد خبر : 28360