عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد بازارچه ماهی و برگزاری جشنواره غذا در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

فرماندار در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان آق قلا خبر داد:

ایجاد بازارچه ماهی و برگزاری جشنواره غذا در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

ایجاد بازارچه ماهی و برگزاری جشنواره غذا در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

 فرماندار شهرستان آق قلا از ایجاد بازارچه ماهی و آبزیان و برگزاری جشنواره غذا در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم خبر داد.

 ظهر امروز دوشنبه 29 آذر ماه،چهارمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان آق قلا به ریاست"امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در این جلسه اظهار داشت: از چالش های اصلی جامعه بشری کنونی، تامین امنیت غذایی است و جامعه سالم، پویا و خلاق باید مواد غذایی مفید مانند ماهی را در سبد غذایی خود جای دهد. با افزایش مصرف سرانه ماهی در سبد غذایی خانوارها ، می توان سطح بهداشت و امنیت غذایی خانواده ها را ارتقاء داده و به بهبود وضعیت انواع بیماریهای شایع در بین مردم کمک شایانی کرد.

 وی با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه محصولات آبزیان و این که بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان مربوط به آبزیان است،افزود:توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی نقش مهمی را در امنیت غذایی جامعه ایفا خواهد کرد.

 فرماندار شهرستان آق قلا از برگزاری جشنواره غذا با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم خبر داد و افزود: جشنواره ی غذای سالم با هدف ارتقای فرهنگ تغذیه، تاکید بر کاهش مصرف چربی ها و نمک، استفاده از غذاهای پیش گیرنده از دیابت، ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی و با محوریت غذاهای بومی و سنتی برگزار خواهد شد.

 رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان آق قلا بر نظارت مستمر اکیپ بازرسی از صنایع آلاینده و واحدهای تولیدی تاکید نمود و گفت:به هیچ صنعتی مجوز فعالیت داده نمی شود مگر آنکه تائیدیه محیط زیست داشته باشد.صنایعی که درشهرستان دارای آلایندگی بالایی هستند را موظف کردیم تا از تکنولوژی جدید و به روز استفاده کنند که مسائل زیست محیطی را بیشتر رعایت کنند. برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر و حفظ سلامت محیط زیست، به طور مستمر نسبت به انجام پایش های شبانه روزی به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی دامداری و مرغداری ها اقدام شود.

ایجاد بازارچه ماهی و برگزاری جشنواره غذا در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

 

ایجاد بازارچه ماهی و برگزاری جشنواره غذا در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 679
  • کد خبر : 28587