عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گسترش سوادآموزی از جمله تکالیف شرعی و قانونی مسئولان است


گسترش سوادآموزی از جمله تکالیف شرعی و قانونی مسئولان است

گسترش سوادآموزی از جمله تکالیف شرعی و قانونی مسئولان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی را از اولویت های اصلی شهرستان برشمرد و گفت: گسترش سوادآموزی از جمله تکالیف شرعی و قانونی مسئولان است.
عبدالقدیر کریمی بر تلاش برای فعالیت های بیشتر و موثرتر در زمینه سوادآموزی تصریح و ابراز امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور با انجام اقدامات موثر، شاهد ریشه کنی بیسوادی در شهرستان باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری موثر تمامی ادارات و نهادهای مرتبط با امر سوادآموزی گفت: همکاری در این زمینه می تواند کمک موثری به ریشه کنی بیسوادی بکند.
در این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنانی تربیت شهروند خوب را از وظایف آموزش و پرورش ذکر کرد وگفت: آموزش و پرورش در راستای انجام رسالت فرهنگی خود تلاش می کند.
رئیس اداره سوادآموزی گنبدکاووس نیز در این جلسه اعلام کرد: امسال این اداره هفت درصد بیش از تکلیف قانونی ابلاغ شده، نسبت به جذب سوادآموز و ثبت نام آنها در کلاس های درس اقدام کرده است
حاجی قربان شیری قابوس گفتَ: حجم ابلاغی جذب سوادآموز برای این شهرستان در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال در مجموع 1880 نفر است که تا تاریخ 15 آذر ماه نسبت به جذب و ثبت نام از 2010سوادآموز در سه دوره مذکور اقدام شده که 130 نفر بیش از حجم ابلاغی است.
وی افزود: بیشترین افزایش جذب مازاد بر حجم ابلاغی در دوره سوادآموزی به تعداد 124 نفر است که گویای تمرکز تلاش ها بر شناسایی و جذب افراد بیسواد است و در این مقطع در حالی که حجم ابلاغی 1227 نفر بوده است، نسبت به ثبت نام 1351 نفر اقدام شده است.
وی با بیان اینکه شش نفر نیز در دوره های تحکیم و انتقال، افزون بر حجم ابلاغی جذب و ثبت نام شده اند، گفت: مجموع ثبت نام شدگان در دوره های مختلف سوادآموزی در 444 کلاس درس سازماندهی شده و امر آموزش سواد به آنان در جریان است.
وی به اهتمام سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس برای سوادآموزی اتباع خارجی (افغان ها)ی ساکن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال از 150 تبعه افغانستان که تمامی آنها زن هستند در دوره سوادآموزی ثبت نام به عمل آمده که در 12 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
رئیس اداره سوادآموزی گنبدکاووس، 375 نفر از سوادآموزان شهرستان را از جامعه عشایر این شهرستان اعلام کرد و افزود: برای این افراد که 323 نفر آنان از زنان هستند در هرسه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال، کلاس های درس دایر شده است.
وی به شناسایی افراد بی سواد محبوس در ندامتگاه گنبدکاووس و ثبت نام از آنان به تعداد 89 نفر برای سواد آموزی اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش فعالیت های سوادآموزی در زندان، درخواست ایجاد مرکز یادگیری محلی مشارکتی در مجتمع زندان گنبدکاووس به اداره کل ارسال شده است.
شیری قابوس خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب افراد بی سواد، یکی از مشکلات سوادآموزی در سال های اخیر است و لازم است ارگان های و نهادها، بویژه خانه های بهداشت در مناطق روستایی نسبت به معرفی افراد بیسواد همکاری بیشتری داشته باشند تا قدم های موثری برای ریشه کنی بیسوادی در جامعه برداشته شود.
وی به تشکیل یک کلاس سوادآموزی در منطقه آسیب پذیر اسلام آباد گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: فعالیت های سوادآموزی در این منطقه در آینده افزایش خواهد یافت.
فرج الله رزاقی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف آموزش و پرورش و توسعه اقدامات فرهنگی ماندگار و پایدار که به تربیت شهروند خوب منجر می شود، همکاری دیگر دستگاه ها و نهادها ضروری است.
وی کمبود اعتبارات و سرانه مدارس برای فعالیت های آموزشی و پرورشی در راستای انجام رسالت فرهنگی را از جمله مشکلات برشمرد و بررسی راه های درآمدزایی برای استمرار فعالیت های فرهنگی را از جمله دستورکارهای این نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اعلام کرد.
در ادامه این نشست اعضای شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس به بحث و بررسی راه های درآمدزایی و تامین بخشی از هزینه های آموزشی و پرورشی از طریق تجاری سازی بخشی از فضاهای مازاد آموزشی شهرستان پرداختند.

گسترش سوادآموزی از جمله تکالیف شرعی و قانونی مسئولان است

 

گسترش سوادآموزی از جمله تکالیف شرعی و قانونی مسئولان است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 638
  • کد خبر : 28746