عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شرایط کتاب و کتابخوانی در گنبد کاووس مناسب نیست


شرایط کتاب و کتابخوانی در گنبد کاووس مناسب نیست

شرایط کتاب و کتابخوانی در گنبد کاووس مناسب نیست

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با مهم دانستن نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای فرهنگی جامعه، از مناسب نبودن شرایط کتاب و کتابخوانی در این شهرستان ابراز گله مندی و تاسف کرد.
عبدالقدیر کریمی درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار داشت: تعطیل شدن دو کتابخانه عمومی گنبدکاووس در چند سال اخیر به دلایل مختلف، شامل کتابخانه شهید مطهری واقع درمسجد قائمیه و نیز کتابخانه مصلی امام جعفر صادق (ع)، زیبنده مردم با فرهنگ و تمدن این خطه از ایران اسلامی نیست.
وی خاطرنشان کرد: کتابخانه شهر مرزی اینچه برون این شهرستان نیز با وجود اینکه از سال 92 آماده بهره برداری است، هنوز افتتاح نشده است که ضرورت دارد نسبت به رفع مشکلات و بهره برداری از آن اقدام شود.
کریمی با تاکید برضرورت رفع مشکلات پیش روی این سه کتابخانه عمومی شهرستان برای استفاده مردم، اضافه کرد: برای توسعه فضای کتابخانه ای که نخستین شرط توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، باید از ظرفیت همه دستگاه ها و ادارات و نیز تشکل های مردمی و خیرین این شهرستان استفاده شود.
وی با اشاره به ظرفیت های امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس، تصریح کرد: لازم است از ظرفیت های خوب فرهنگی آستان مقدس این امامزاده که قرار است، کنگره جهانی آن سال آینده در این شهرستان برگزار شود، برای توسعه فضای کتابخانه ای استفاده شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، بنیاد علوی و نیز نیم درصد عوارض ساختمانی شهرداری این شهر را از دیگر ظرفیت های توسعه فضای کتابخانه ای در این شهرستان برشمرد و بر پیگیری استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان نیز در این جلسه از آمادگی این اداره کل برای رفع مشکل افزون بر 20 میلیون ریالی عوارض ساختمانی کتابخانه عمومی شهر اینچه برون خبر داد و گفت: این کتابخانه تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
رضا قوانلو با اشاره به رشد کمی و کیفی حوزه کتاب و کتابخوانی در دولت تدبیر و امید، بر لزوم همکاری و مساعدت همه دستگاه ها و نهادها در امر توسعه فضای کتابخانه ای و ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه آن که از دغدغه های رهبری انقلاب است، تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره تعطیلی کتابخانه مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهر، گفت: مصلی حدود 20 سال مکان را در اختیار کتابخانه ها قرار داده بود اما اکنون به دلیل ساخت و ساز و برخی محدودیت های قانونی، ادامه همکاری و یا واگذاری بخشی از مصلی به نهاد کتابخانه ها میسر نیست و باید به فکر مکانی دیگر بود.
در این جلسه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گنبدکاووس، بخشدار داشلی برون، شهردار اینچه برون و برخی اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شرایط کتاب و کتابخوانی در گنبد کاووس مناسب نیست

 

شرایط کتاب و کتابخوانی در گنبد کاووس مناسب نیست

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 945
  • کد خبر : 28756